Recensie: Zolang je van me houdt (Suzanne van Bilderbeek)

Serie: Zolang je van me houdt (1)

Auteur: Suzanne van Bilderbeek

Uitgeverij: Imaginary Books (22 mei 2021)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 277

Prijs: € 16,95

Toen Sasha en Daniel friends with benefits werden, hadden ze beiden nooit gedacht dat het zo gecompliceerd zou zijn. Ze worden geconfronteerd met zichzelf en het verleden. En dat wordt alleen maar lastiger wanneer je het meest aan jezelf twijfelt.

Als situaties van buitenaf zich voordoen, worden Sasha en Daniel behoorlijk op de proef gesteld. Ze moeten leren met het verleden om te gaan, om de toekomst en zichzelf een kans te bieden. Niets is oneindig. Zij wel?

Gevoelens zijn lastig, zeker wanneer je daar geen raad mee weet. Zowel voor Sasha als Daniel is dit een opgave, hoe kan je gelukkig zijn als het lot parten met je blijft spelen?

Wat houdt liefde in, wanneer het lastig te begrijpen is?

Zolang je van me houdt is het debuut van Suzanne van Bilderbeek en het eerste deel van de NA-serie over Daniel en Sasha! Het hele verhaal is dan ook vanuit hun perspectieven geschreven. Hierdoor leer je de personages kennen en kom je achter hun gedachten en gevoelens. Verder passeren er ook een aantal bijpersonages de revue en die maken Zolang je van me houdt realistisch en herkenbaar. Zo heb je een hele vervelende ex en een divers vriendengroepje!

In het begin bloeit voor mijn gevoel de liefde tussen Daniel en Sasha heel erg snel op. Dit komt vooral omdat ze al een lange geschiedenis hebben voordat Zolang je van me houdt begint. Hier wordt door Suzanne van Bilderbeek niet zo heel lang bij stil gestaan, waardoor hun relatie een beetje oppervlakkig blijft en niet echt de diepte in gaat. Het is juist interessant om meer te weten te komen over het moment dat Daniel en Sasha ‘friends with benefits’ worden en over het moment dat Daniel een relatie kreeg met Simone.

“Stop met mijn muren af te breken. Wanneer jij stopt met ze op te bouwen.” – p. 156

Toch weten Daniel en Sasha wel een plekje in mijn hart te veroveren. Gaandeweg zorgt Suzanne van Bilderbeek ervoor dat je om ze gaat geven en je gunt ze de wereld. Ze hebben beide geen makkelijk verleden (dit had nog iets meer uitgewerkt mogen worden) waardoor hun relatie niet van een leien dakje gaat. Ze moeten er allebei voor vechten, op hun eigen manier. Juist daarom is het jammer dat één van de personages een fout begaat die behoorlijk ‘out of character’ is naar mijn mening. Natuurlijk hoort er een beetje drama in Zolang je van me houdt te zitten, dat hoort bij een NA boek. Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Alleen denk ik dat Suzanne van Bilderbeek hier beter een andere manier voor had kunnen verzinnen.

Zolang je van me houdt is zeker wel een verslavend boek. Suzanne van Bilderbeek heeft een ontzettend fijne en beeldende schrijfstijl waarmee ze je in het verhaal trekt. Eigenlijk lijkt het bijna alsof je er gewoon bij bent of alsof je naar een film aan het kijken bent. Zolang je van me houdt is zo een boek waarbij je niet te veel hoeft na te denken en die je eigenlijk gewoon in een ruk uit kunt lezen als je een dagje de tijd hebt. En van de steamy scènes krijg je regelmatig rode oortjes! Het einde van Zolang je van me houdt is behoorlijk open en doet je direct verlangen naar het vervolg! Als het goed is kunnen we die in het najaar van 2021 al verwachten.

Zolang je van me houdt van Suzanne van Bilderbeek is een mooi debuut met ontzettend veel potentie. Het is zeker een vermakelijk verhaal en ik heb genoten van Daniel en Sasha. Ik ben benieuwd hoe hun verhaal verder zal gaan in het vervolg. Ondanks dat ik een aantal kritiekpuntjes had op Zolang je van me houdt heeft Suzanne van Bilderbeek een fijne NA weten neer te zetten, die ik in één ruk heb uitgelezen!

Deze recensie is onderdeel van de Zolang je van me houdt-blogtour, georganiseerd door Suzanne van Bilderbeek! Eerder heb je al recensies kunnen lezen bij Valeriesboekenwereld en Bookaddictnl. En de komende dagen verschijnen er nog recensies bij Proudbookjunkie, Heavenleighbooks, Veroniquesboekenhoekje, Yanasbookplace, Bookstamel, Eline.books, Thefeelgoodbookcorner, Kayleighsbooksadventure en Manon_neke. Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten!

1 thought on “Recensie: Zolang je van me houdt (Suzanne van Bilderbeek)