Recensie: Zolang je bij me blijft (Suzanne van Bilderbeek)

Prijs: € 18,50

Kapot. Hun hoop en kracht. Alles is kapot.
Zo voelt het voor Sasha en Daniel. Gelukkig staat hun liefde voor elkaar als een paal boven water.
Op weg naar verbetering, moeten ze pijnlijke en confronterende keuzes maken. Sasha en Daniel proberen elkaar te vertrouwen en een manier te vinden om met hun trauma’s om te gaan.
Een lichtpuntje verheldert hun duisternis. Kunnen zij, ondanks hun angsten, dat stukje geluk toelaten?

Pas op! Eventuele spoilers voor Zolang je van me houdt.

Zolang je bij me blijft is het vervolg op Zolang je van me houdt en dus het tweede deel in de NA-serie van Suzanne van Bilderbeek. Het eerste deel las ik alweer een tijdje geleden en de recensie daarvan lees je HIER. In Zolang je van me houdt leren we Sasha en Daniel kennen. Hun liefde bloeit snel op, maar is helaas niet overal tegen bestand. Het eerste deel eindigde met een grote cliffhanger, dus ik kon niet wachten om Zolang je bij me blijft te lezen.

Net zoals Zolang je van me houdt is Zolang je bij me blijft vanuit Sasha’s en Daniels perspectief geschreven. Doordat je vanuit beide personages leest kom je meer te weten over hun gedachten over elkaar en tegen welke problemen ze aanlopen. Je merkt ook dat ze allebei een mooie ontwikkeling doormaken en volwassener worden. In Zolang je bij me blijft wordt ook iets meer stilgestaan bij hun jeugd en hun relatie met hun ouders, maar toch had ik soms wel iets meer uitwerking willen zien. Al snap je nu zeker wel beter hoe Sasha en Daniel in elkaar zitten en waarom ze op een bepaalde manier reageren.

In Zolang je bij me blijft zit dus iets meer diepgang dan in Zolang je van me houdt, maar voor mijn gevoel maken Sasha en Daniel het elkaar en hunzelf wel moeilijker dan nodig is. Hierdoor duurt de eerste helft van het boek een beetje lang. Je voelt hun verlangen naar elkaar niet heel erg en hierdoor pak je het boek iets minder snel op. Maar gelukkig verandert dit op een gegeven moment en weet Suzanne van Bilderbeek je weer mee te sleuren in de liefde die Sasha en Daniel voor elkaar voelen. Je krijgt als lezer weer hoop en je wilt graag weten hoe hun verhaal precies afloopt. De tweede helft van Zolang je bij me blijft lees je bijna in een ruk uit.

Suzanne van Bilderbeek heeft een erg mooi einde weten te schrijven voor Sasha en Daniel in Zolang je bij me blijft en je krijgt zelfs een glimp van de toekomst te lezen. Het is de perfecte afsluiting en als lezer krijg je waar je op hebt gehoopt. Natuurlijk is niet alles alleen maar rozengeur en maneschijn in hun leven en dat laat Suzanne van Bilderbeek ook duidelijk zien. Ze hebben genoeg problemen en dat maakt Zolang je bij me blijft een realistisch verhaal. Hierdoor kan het alle kanten opgaan. Dit maakt het voor de lezer ook herkenbaar op sommige momenten.

Zolang je bij me blijft is een mooi vervolg op Zolang je van me houdt. Suzanne van Bilderbeek heeft dan ook een toffe NA duologie weten neer te zetten. Hoewel beide boeken iets meer diepgang hadden mogen hebben zijn het zeker boeken waar ik van genoten heb. Sasha en Daniel hebben mijn hart weten te veroveren en ook de andere personages zijn onmisbaar voor het verhaal. Het plot zit vol met drama, liefde en problemen! Kortom, een NA-serie om achter elkaar uit te lezen!

2 thoughts on “Recensie: Zolang je bij me blijft (Suzanne van Bilderbeek)