Recensie: Yopa’s groene duikboot (Paul McCartney)

Auteur: Paul McCartney

Illustrator: Kathryn Durst

Uitgeverij: Rubinstein (2 september 2021)

Genre: Kinderboek (4 – 8 jaar)

Aantal bladzijdes: 32

Prijs: € 14,99

Yopa en de Luitjes zijn terug! Kom aan boord van Yopa’s groene duikboot en ga mee op dit magische avontuur, op zoek naar Yoma. Yopa en de Luitjes volgen haar muzikale spoor op een fantastische reis rond de wereld en zelfs tot op de diepste bodem van de oceaan. Zullen ze haar vinden?

Kennen jullie het toffe prentenboek Hé, Yopa! van Paul McCartney nog? En hebben jij en jouw (klein)kinderen daarvan genoten? Dan heb ik goed nieuws, want Yopa en de luitjes zijn terug met een nieuw avontuur. Inmiddels is het alweer alweer een tijdje geleden dat het vervolg, Yopa’s groene duikboot, is verschenen. Maar ik heb hem dan eindelijk kunnen lezen en ik kan jullie vertellen dat het weer een pareltje is! Het is een hartverwarmend verhaal voor grootouders en kleinkinderen van alle leeftijden.

Dit keer verschijnt niet alleen Yopa op het toneel in het verhaal, maar ook Yoma! Samen met de luitjes maken ze een ontzettend tof avontuur mee in Yopa’s groene duikboot. Dit keer is het prentenboek dus niet alleen geschikt om samen met opa’s te lezen, maar ook met oma’s. Super leuk, want er zijn niet zoveel prentenboeken waarin het echt over grootouders gaat. Hiermee maakt Paul McCartney Yopa’s groene duikboot een echte musthave voor in de boekenkast bij de grootouders!

De schrijfstijl van Paul McCartney is magisch, vlot en uniek. Met maar een paar zinnen neemt hij je mee op avontuur naar verschillende plekken en muziek speelt een belangrijke rol in het verhaal. Yopa’s groene duikboot bevat wederom maar weinig tekst, maar gelukkig helpen de kleurrijke illustraties van Kathryn Durst de voorlezer om het verhaal nog meer tot leven te laten komen. Samen met je (klein)kind kijk je je ogen uit, want de illustraties zijn prachtig en vol met details!

Net als Hé, Yopa! is Yopa’s groene duikboot weer een magisch verhaal vol met avontuur van Paul McCartney en Kathryn Durst. Het is het perfecte prentenboek voor grootouders om voor te lezen, omdat Yopa en Yoma hierin de hoofdrol spelen! Maar natuurlijk kan het ook door moeders, vaders, ooms, tantes etc. voorgelezen worden. Je gaat mee op reis naar verschillende plekken en je kijkt je ogen uit bij de prachtige illustraties vol met details. Yopa’s groene duikboot komt echt tot leven!