Recensie: Woezel & Pip – Lievelingsplekjes (Guusje Nederhorst)

Serie: Woezel & Pip

Auteur: Guusje Nederhorst

Uitgeverij: Dromenjager Publishing (5 juli 2022)

Aantal bladzijdes: 18

Prijs: € 14,99

——————————————————————

Charlie wil graag spelen met zijn vriendjes, maar waar zijn ze allemaal? Vlindertje denkt wel te weten waar ze zijn: op hun eigen lievelingsplekjes! Klap de bladzijdes open en ga op ontdekkingstocht langs de allerfijnste en allerleukste plekjes in de Tovertuin van alle vriendjes!

——————————————————————

Eerder heb ik jullie al iets verteld over de Helpende Pootjes-reeks van Woezel & Pip! Hiermee worden kindjes geholpen tijdens een spannende gebeurtenis, zoals naar school of naar de tandarts gaan. Super handig! Maar nu is er een heel erg leuk nieuw boek van Woezel & Pip verschenen, namelijk Lievelingsplekjes. Hierin kom je erachter wat iedereens lievelingsplekje is in de prachtige Tovertuin. Voor iedereen is dit iets anders en ze hebben er allemaal een eigen reden voor. En iedere reden is prachtig; je mag genieten op je eigen manier.

In Lievelingsplekjes vind je maar liefst 9 verschillende XL uitklapplaten. De ene nog mooier dan de andere! Kinderen zullen hun ogen uitkijken met de gedetailleerde illustraties en ze leren de Tovertuin natuurlijk ook goed kennen. Alle toffe plekjes komen voorbij. Zo heeft Pip een prachtige plek gevonden om in stilte haar boeken te lezen en kan Buurtpoes op haar favoriete plekje lekker luieren. Er valt dus genoeg te ontdekken in Lievelingsplekjes en het is erg leuk dat je dit keer door Charlie en Vlindertje meegenomen wordt op avontuur!

Lievelingsplekjes is fijn geschreven voor kindjes. Er worden geen moeilijke woorden gebruikt en de zinnen zijn lekker kort. Alles wordt duidelijk uitgelegd. Ook is Lievelingsplekjes ideaal om voor te lezen, zodat je kindje ondertussen naar de prachtige illustraties kan kijken. Het verhaal komt hierdoor mooi tot leven en wie weet heeft jouw kindje ook wel een lievelingsplekje. Natuurlijk kan Lievelingsplekjes ook door oudere kindjes zelf gelezen worden. Het is namelijk een stevig boek en er is gebruik gemaakt van dik karton, zodat het niet zo snel stukgaat.

Kortom, Lievelingsplekjes van Woezel & Pip is een fantastisch boek voor kindjes die graag mooie plekjes in de Tovertuin willen ontdekken. Charlie en Vlindertje nemen je mee op avontuur en laten zien dat iedereen mag genieten van wat hij of zij leuk vindt om te doen. En het is prima dat, dat voor iedereen anders is! De prachtige en gedetailleerde XL uitklapplaten in Lievelingsplekjes nemen je echt even mee naar de Tovertuin en laten alles tot leven komen. Met korte zinnen en simpele woorden is dit een heel geschikt boek om zowel voor te lezen, als zelf te lezen door kindjes!