Recensie: Winter in Cockleberry Bay (Nicola May)

Titel: Winter in Cockleberry Bay

Serie: Cockleberry Bay (4)

Auteur: Nicola May

Uitgeverij: Zomer & Keuning (11 december 2020)

Genre: Feelgood

Aantal bladzijdes: 301

Het is winter in Cockleberry Bay. Nu het winkeltje en het café van het dorp in goede handen zijn, is Rosa op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ze besluit zich te focussen op Neds Nieuwe Kans, het goede doel dat is opgezet in de nagedachtenis van Rosa’s overgrootvader. Om geld in te zamelen besluit ze een kerstconcert te organiseren voor het hele dorp. Maar nu Rosa zelf moeder is geworden is dat veel werk. Gelukkig staat ze er niet alleen voor.

Wie dacht dat Een nieuwe kans in Cockleberry Bay het laatste deel van Nicola Mays Cockleberry Bay-serie was, heeft dat mooi mis. We gaan namelijk nog één keer terug naar het gezellige dorpje in Winter in Cockleberry Bay! En ik kan je eerlijk zeggen dat het lezen van dit boek als een warm bad aanvoelt. Alle vertrouwde personages keren terug en natuurlijk kan een beetje drama niet uitblijven!

Net als de twee delen hiervoor begint Winter in Cockleberry Bay met een herhaling van wat er in de vorige boeken is gebeurd (ondanks dat er veel herhaling is, zou ik niet aanraden om dit boek als standalone te lezen). Verder gebeurt er eigenlijk nog niet zo heel veel geks, behalve in de proloog. Want daar maakt Nicola May je meteen nieuwsgierig naar iets spannends wat er is gebeurd of nog gaat gebeuren. Hierna zakt de eerste helft van het boek een beetje in, maar vanaf ongeveer de helft weet Winter in Cockleberry Bay de aandacht van de lezer vast te houden.

“En ik heb geleerd dat als het goed zit, de liefde haar weg wel vindt.Dat is altijd zo.” – p. 143

Met Het winkeltje in Cockleberry Bay, Ik zie je in Cockleberry Bay en Een nieuwe kans in Cockleberry Bay heeft Nicola May ervoor gezorgd dat je om de personages gaat geven. Rosa, Hot, Josh, Luke, Titch.. Hoe zou het met ze zijn? Winter in Cockleberry Bay vertelt het je! Aan romantiek, liefde en vriendschap geen gebrek.. En het is zelfs een beetje spannend, want je wil gewoon weten hoe het met de proloog zit. Vooral dit aspect is de kracht van Winter in Cockleberry Bay.

Het einde van Winter in Cockleberry Bay is misschien een beetje voorspelbaar, maar zorgt er toch voor dat je kriebels in je buik krijgt. Het is hartverwarmend, magisch en zeker in deze tijd hebben we dat weleens nodig! Om te lezen dat alles wel weer goedkomt, ook al lijkt dat misschien niet altijd zo. Nicola May weet je hart te raken met de levens van de personages die ze heeft gecreëerd. Je zou bijna denken dat ze echt bestaan!

Winter in Cockleberry Bay van Nicola May is een mooie toevoeging aan de serie. Zeker om lekker tijdens de winter en de feestdagen te lezen. Hoewel de start een beetje langzaam was, met veel herhaling weet Nicola May zich in de tweede helft te herpakken en een hartverwarmend winters verhaal vol met drama neer te zetten.. Ik zeg het eerlijk, Cockleberry Bay en zijn bewoners zullen gemist worden!

Deze recensie is onderdeel van de Cockleberry Bay-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Eerder heb je al recensies kunnen lezen bij Must Read or Not, Bookstamel en The Book Dragon’s Nook. En de komende dagen verschijnen er nog recensies bij JudithBlogtSolo, Perfecte Buren, Koukleum, BookAddictNL en Thrillers & More Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten. Je kan HIER alles terug zien!