Recensie: When it’s real (Erin Watt)

Auteur: Erin Watt

Uitgeverij: De Fontein (20 oktober 2020)

Genre: Young Adult

Aantal bladzijdes: 348

Prijs: €17,99

Popster Oakley is hot en heeft miljoenen fans. De paparazzi smullen van zijn escapades. Maar als Oakley nog serieus genomen wil worden in de muziekindustrie, moet hij iets aan zijn imago doen.

Wie kan hem daarbij beter helpen dan de doodgewone Vaughn? Ze hoeft zich alleen maar voor te doen als zijn nieuwe vriendin. Maar Vaughn vindt Oakley maar een arrogante sukkel. Oké, hij is hot, maar denk maar niet dat zij voor hem zal vallen.

Zoals jullie misschien wel weten ben ik groot fan van De Royals-serie, geschreven door Erin Watt. Helaas viel One Small Thing mij een beetje tegen, maar ik heb toch goede hoop voor het allernieuwste boek When it’s real. Ik hoop dat Erin Watt mij weer net zo kan laten zwijmelen als bij De Royals en als ik de synopsis zo lees dan is die kans best wel groot. Mijn verwachtingen zijn hoog!

En ja hoor, Erin Watt flikt het weer met When it’s real. Ze weet de lezer moeiteloos mee te trekken in de wereld van Oakley en Vaughn. Haar schrijfstijl werkt verslavend en je wilt dit boek het liefste blijven lezen totdat het uit is. Stiekem weet je natuurlijk wel een beetje waar het verhaal uiteindelijk naartoe gaat, maar de weg ernaartoe maakt van When it’s real een heerlijke zwijmel YA!

Natuurlijk zitten er ook voldoende clichés in When it’s real, maar dat hoort er gewoon een beetje bij. Zo kom je een driehoeksverhouding tegen en zijn er genoeg mensen die de liefde tussen Oakley en Vaughn niet zien zitten. Maar Erin Watt weet de clichés zo in het verhaal te verwerken dat je er eigenlijk niet eens erg in hebt. Als lezer ben je gewoon zo gefocust op de liefde die tussen Oakley en Vaughn opbloeit en kan je gewoon niet wachten totdat ze voor elkaar kiezen.

Zowel Oakley als Vaughn hebben voldoende meegemaakt in hun korte levens, hun achtergrondverhalen worden in When it’s real sterk verteld door Erin Watt. Hierdoor krijgt het boek zelfs een beetje diepgang. Daarnaast lees je hoofdstukken uit allebei de personages en leer je ze op die manier erg goed kennen. Je weet waar hun twijfels zitten, wat hun gevoelens voor elkaar zijn. Soms wil je ze gewoon even door elkaar schudden en zeggen dat ze voor zichzelf moeten kiezen!

When it’s real is een boek om van te genieten. Het verhaal is verslavend en intrigerend. Erin Watt neemt de lezer mee in de wereld van een popster en een doodgewoon meisje. De opbloeiende liefde tussen Oakley en Vaughn laat je hart verwarmen. Urenlang kan je lekker zwijmelen en het verhaal bevat ook de nodige diepgang. Wederom een toppertje!