Recensie: Verlies me. Niet. (Laura Kneidl)

Serie: Raak me. Niet (2)

Auteur: Laura Kneidl

Uitgeverij: Zomer & Keuning (26 mei 2020)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 448

Prijs: €15,99

Na de grote cliffhanger in ‘Raak me. Niet.’ gaat Laura Kneidl in het tweede deel van de serie, ‘Verlies me. Niet.’, meteen verder met het verhaal van Sage en Luca. Sage is nooit echt gelukkig geweest, tot ze Luca leerde kennen. Door hem durft ze zich open te stellen voor het leven, én voor de liefde. Maar dan wordt ze ingehaald door haar verleden en stort haar wereld in. Ze durft Luca niet in vertrouwen te nemen en neemt steeds meer afstand van hem. Hoe kan hij ooit van haar houden als er zoveel tussen hen in staat? Maar Luca geeft niet zo snel op…

Verlies me. Niet. is het vervolg op het New Adult boek Raak me. Niet. van Laura Kneidl. In het eerste boek maakten we kennis met de schuchtere Sage, die langzaam uit haar schulp kruipt en de knappe Luca, die maar een klein hartje heeft. Raak me. Niet. eindigde met een cliffhanger die deed verlangen naar meer. De verwachtingen voor Verlies me. Niet. liggen hoog, maar maakt Laura Kneidl deze ook waar?

Verlies me. Niet. gaat direct verder waar Raak me. Niet. is geëindigd. Laura Kneidl trekt je dan ook meteen weer in de emotionele achtbaan waarin Sage (en jij als lezer) terecht is gekomen. Je zit direct helemaal in het verhaal en de schrijfstijl van Laura Kneidl is weer heel erg fijn, vlot en simpel, waardoor Verlies me. Niet. binnen de kortste keren alweer uit is.

Verlies me. Niet. bevat bijna 450 pagina’s en ik denk dat dit misschien toch net iets te veel is voor het verhaal dat Laura Kneidl wil vertellen. Af en toe komen er scènes voorbij die niet echt een bijdrage aan het plot leveren waardoor Verlies me. Niet. op momenten zelfs langdradig aanvoelt. Dit is zonde, want zonder deze scènes weet Laura Kneidl van Verlies me. Niet. een erg mooi (en ontroerend) boek te maken. Misschien was het voor de afwisseling ook leuk geweest om af en toe vanuit Luca te lezen!

“Zorgen zijn zinloze gevoelens, want ze bewerkstelligen helemaal niets. Of je pakt de koe bij de hoorns en probeert de boel te veranderen, of je doet het niet en leert ermee leven. Van je zorgen maken is nog nooit iemand beter geworden.” – p. 19

Toch geeft Verlies me. Niet. ook waar je als lezer op hebt gehoopt, want op menig moment wordt je de adem benomen tijdens het lezen. Laura Kneidl weet er namelijk voor te zorgen dat je op het puntje van je stoel zit, omdat je hoopt dat Sage eindelijk voor Luca kiest. Misschien duurde dit net iets te lang, waardoor je uiteindelijk je interesse verliest. Maar toch heeft Laura Kneidl ook voldoende verrassingen voor de lezer in petto om je aandacht weer te grijpen! Hierdoor lees je Verlies me. Niet. toch in één ruk uit!

Hoewel ik Sage op sommige momenten wel een beetje door elkaar kon schudden was ze ook een heel interessant personage om over te lezen. Laura Kneidl heeft haar ‘probleem’ realistisch en gedetailleerd omschreven en je kunt merken dat ze er onderzoek naar heeft gedaan. Het is een heftig onderwerp, maar het is goed dat er aandacht aan besteed wordt in boeken zoals Raak me. Niet. en Verlies me. Niet. Zo wordt het bespreekbaar en het geeft het verhaal een zekere diepgang!

Als je van Raak me. Niet. hebt genoten dan moet je zeker Verlies me. Niet. gaan lezen. Het verhaal van Luca en Sage ontwikkelt zich hier en daar wat langzaam, maar uiteindelijk krijg je de voldoening waar je als lezer zo erg naar snakt. Ik ben in ieder geval heel benieuwd geworden naar Laura Kneidl en hoop in de toekomst meer van haar te mogen lezen!

Deze recensie is onderdeel van de Verlies me. Niet.-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Eerder heb je al een recensie kunnen lezen bij Veronique’s boekenhoekje! En de komende paar dagen zullen Boekleven, Favoritez, Met Marthe, Kwante in Wonderland, Samantha’s boekenhoekje, Bright Blue Books, About My Bookshelf en JudithBlogtSolo hun mening over Verlies me. Niet. geven. Ik hoop dat jullie ervan gaan genieten. Je kan HIER alles terug zien!