Recensie: Verliefd – Tussen de sterren (Anna Todd) + WIN

Serie: Tussen de sterren (1)

Auteur: Anna Todd

Uitgeverij: Boekerij (8 oktober 2020)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 287

Prijs: € 16,99

Karina is opgegroeid op een militaire basis en weet maar al te goed hoe soldaten eraan toe zijn als ze terugkeren uit een oorlogsgebied. Zij is de lijm die de familie bij elkaar houdt wanneer haar vader wordt uitgezonden en haar broer, Austin, voor de zoveelste keer in de problemen raakt met de politie. Karina weet dat ze ook voor zichzelf moet zorgen, maar als Austins gedrag nog schrikbarender wordt, en haar vaders reacties steeds extremer, balanceert zelfs Karina op het randje van de afgrond. Dan komt ze Kael tegen – een gesloten man die ze dolgraag beter wil leren kennen.

De twintigjarige Kael is een knappe soldaat die gebukt gaat onder de nasleep van twee missies in Afghanistan. Hij is emotioneel beschadigd en houdt zijn gevoelens voor zich. Karina raakt gewend aan zijn stille aanwezigheid, maar vindt het steeds lastiger om haar gevoelens voor hem te verbergen. Als Kael niet blijkt te zijn wie Karina dacht, moet ze waarheid en leugens proberen te scheiden – en een belangrijk besluit -nemen dat haar toekomst voor altijd zal veranderen.

Anna Todd is de schrijfster van de immens populaire After-serie. Zelf ben ik daar ook een fan van, want Hardin en Tessa hebben mijn hart gestolen en je raakt verslaafd aan hun woelige liefde. Hoewel sommigen de film van After minder leuk vinden, kan ik er zeker wel van genieten. Maar ik dwaal een beetje af! Deze recensie gaat namelijk niet over After, maar over het eerste deel uit Anna Todds nieuwe serie Tussen de sterren. En de titel is Verliefd.

Vrij snel merk je al dat de hoofdpersonages, Karina en Kael, je minder erg grijpen dan Tessa en Hardin uit After. Als lezer voel je namelijk veel minder een connectie met hen en hun liefde komt niet mooi tot zijn recht. Natuurlijk ben je blij als Karina en Kael elkaar toch weten te vinden, maar het maakt niet zoveel indruk. Dit komt vooral omdat ze een beetje oppervlakkig blijven, je mist als lezer een zekere diepgang in hun opbloeiende liefde in Verliefd – Tussen de sterren.

“Ik had me niet eerder zo gevoeld. Nooit. Ik wist wat een cliché het was en dat kon me niets schelen.” – p. 222

Anna Todd heeft een aantal hele interessante gebeurtenissen in Verliefd – Tussen de sterren weten te verwerken. Zoals het feit dat Kael in Afghanistan is geweest en dat daar iets gebeurd is. Van mij hadden dit soort elementen diepgaander uitgewerkt mogen worden. Zodat je een diepere connectie met het personage voelt. Ik weet zeker dat als Anna Todd dit had gedaan het hele verhaal tussen Karina en Kael veel beter tot zijn recht was gekomen. Zodat je gaat verlangen naar hun liefde en niet kan stoppen met lezen!

Toch heb ik wel genoten van Verliefd – Tussen de sterren van Anna Todd. Ze is een koningin in het beschrijven van sexy scènes en zorgt er moeiteloos voor dat je tijdens het lezen rode oortjes krijgt. Er zit volop drama in het verhaal verwerkt en ondanks dat ik geen hele diepe connectie voelde met de personages wil ik wel weten hoe hun verhaal gaat aflopen, want Anna Todd eindigt dit boek met een mooie cliffhanger. Dus hopelijk hoef ik niet heel lang op het vervolg te wachten!

Verliefd – Tussen de sterren van Anna Todd is een leuk boek om een keertje te lezen. Verwacht geen hoogstaand liefdesverhaal of zoiets als haar eerdere serie After. Daarvoor mist het de nodige diepgang. Maar houd je wel van een snel opbloeiende liefde en sexy scènes? Dan kan Verliefd – Tussen de sterren van Anna Todd je vast wel bekoren en nieuwsgierig maken naar de vervolgen!

WIN

Ik doe mee aan de blogtour van Verliefd, georganiseerd door Uitgeverij Boekerij. Samen met Booksanddreamsnl, Femleest, Myperfectbooklife en Jenniferleest zetten wij dit boek in het zonnetje. Daarom mag ik één van mijn volgers blij maken met een exemplaar van Verliefd – Tussen de sterren van Anna Todd. Benieuwd hoe je mee kan doen? Neem dan snel een kijkje op mijn Facebookpagina/Instagram en doe mee!