Recensie: Verborgen Avonturen (Lara Hawthorne)

Titel: Verborgen avonturen

Auteur: Lara Hawthorne

Uitgeverij: Volt (1 december 2019)

Genre: Kinderboek, prentenboek

Aantal bladzijdes: 32

Prijs: € 14,99

Lara Hawthorne creërde op bijzondere wijze een waanzinnige afspiegeling van onze wereld, waar als je goed kijkt nogal veel schatten zijn verborgen. Ga met de magische lens over elke plaat en vind de rijkdom van onze wereld. Zo duik je diep in de zee voor een scheepswrak, beklim je de hoge Mount Everest, trek je door de jungle en een grot, of ga je terug de tijd in naar het oude Egypte.

Verborgen avonturen van Lara Hawthorne is een ontzettend tof zoekboek! Zo word je meegenomen naar de ruimte, kom je terecht op Antarctica en breng je een bezoekje aan een scheepswrak (onder water!). Op alle plaatsen die je één voor één bezoekt liggen allemaal verborgen schatten. Om deze schatten te vinden gebruik je de magische lens die je aan het begin van Verborgen avonturen vindt.

Met de magische lens beweeg je over de bladzijden in Verborgen avonturen en zo worden de schatten onthuld. Hierdoor kom je bijvoorbeeld een zeldzame ring of een aantal moerasschildpadden tegen! Aan de zijkant van de bladzijde staan alle schatten die er te vinden zijn en wanneer je ze allemaal gevonden hebt kan je door naar het volgende avontuur. Daarnaast staat er overal een korte uitleg bij, waardoor Verborgen avonturen van Lara Hawthorne ook nog eens heel erg leerzaam is.

De illustraties die in Verborgen Avonturen te vinden zijn, zijn ontzettend mooi en gedetailleerd. Lara Hawthorne heeft er echt voor gezorgd dat kinderen hun ogen uit kunnen kijken. Er is van alles te zien, van ruimteschepen tot astronauten en van schatkisten tot verschillende soorten vissen! Dit maakt het zoeken naar de verborgen schatten natuurlijk wel iets moeilijker en dat is juist leuk voor kinderen. Voor de jongere lezers zal Verborgen avonturen dan ook zeker een uitdaging zijn! Iets oudere kinderen zullen waarschijnlijk snel door het boek heengaan.

En wanneer je denkt dat Verborgen avonturen van Lara Hawthorne uit is wacht de lezer nog een leuke verrassing: extra verborgen schatten! Deze kan je door het hele boek vinden, dus dat is natuurlijk een hele grote uitdaging. Kortom, Verborgen Avonturen is een heel erg leuk en origineel zoekboek. Zeker omdat je er een magische lens voor moet gebruiken!