Recensie: Verblind door hem (Tamara Haagmans)

Titel: Verblind door hem

Auteur: Tamara Haagmans

Uitgeverij: Svm Publishing (28 augustus 2018)

Genre: Erotische Roman, Feelgood

Aantal bladzijdes: 244 (e-book)

Prijs: € 4,99

Sannes grote droom wordt werkelijkheid: haar boek wordt uitgegeven. Ze is dolenthousiast, tot ze Damian ontmoet, de redacteur met wie ze gaat samenwerken. Tussen hen loopt de spanning hoog op en niet alleen op seksueel gebied. Gelukkig kan Sanne rekenen op steun van haar beste vriend Dennis. Hij maakt er echter geen geheim van dat hij Damian totaal niet vertrouwt. Maar Dennis heeft zelf een geheim en het is nog maar de vraag hoe Sanne zal reageren, als ze hoort wat hij al die tijd voor haar heeft verzwegen.

Het verhaal in Verblind door hem draait om Sanne en om haar boek. Sanne is een leuk personage om over te lezen! Ze is een beetje naïef en goedgelovig, maar ze is ook ontzettend lief. Ze ziet vooral het beste in mensen (en dat is natuurlijk niet altijd even handig). Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog Damian en Dennis. Dit zijn twee totaal verschillende personages en niet met elkaar te vergelijken. Damian is dominant en krijgt ‘altijd’ wat hij wilt. Dennis is juist het tegenovergestelde van hem en is zorgzaam! Het is fijn dat Tamara Haagmans ieder personage een eigen karakter heeft gegeven!

De gebeurtenissen in Verblind door hem volgen elkaar in een rap tempo op, er is dan ook eigenlijk al meteen spanning tussen Sanne en Damian. Tamara Haagmans maakt geen gebruik van lange introducties en de opbouw van het verhaal is dan ook redelijk kort. Toch leer je de personages goed genoeg kennen en weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

“Dennis heeft gewoon altijd gelijk en dat is ook de reden dat ik zijn advies meestal niet in de wind durf te slaan. Maar in dit geval zit hij ernaast.” – p. 103

Dat Verblind door hem een erotische roman is, staat zeker buiten twijfel. Tamara Haagmans heeft een paar erg hete scènes in het verhaal verwerkt en ik denk dat menig lezer wel rode oortjes krijgt tijdens het lezen van dit boek. Aan erotiek in Verblind door hem dus geen gebrek en dat maakt dit boek perfect voor het genre. Dus weet wat je te wachten staat tijdens het lezen van dit boek!

Verblind door hem van Tamara Haagmans is best wel een beetje voorspelbaar. Aan het begin van het boek weet je eigenlijk meteen al wat er aan de hand is en waar het verhaal uiteindelijk naartoe gaat. Gelukkig is dat bij dit boek niet heel erg, omdat het gewoon een lekkere Feelgood is waarbij je niet al te veel hoeft na te denken. Verblind door hem is daarom echt een boek dat je tijdens de vakantie aan het zwembad moet lezen, heerlijk met een cocktail in je hand. Toch had een kleine plottwist naar mijn mening wel verfrissend geweest voor de lezer.

Tamara Haagmans heeft een vlotte, fijne en humoristische schrijfstijl. Regelmatig zit je even hardop te grinniken tijdens het lezen. Dit komt vooral omdat sommige scènes ontzettend herkenbaar zijn. Er zullen namelijk vast genoeg lezers onder ons zijn die weleens de telefoon opgenomen hebben en toen de raarste dingen zeiden, omdat ze dachten dat ze iemand anders aan de lijn hadden. Hilarisch! Verblind door hem zit vol met dit soort leuke, grappige en vooral herkenbare momenten.

1 thought on “Recensie: Verblind door hem (Tamara Haagmans)

1. Ik ga je een geheim vertellen over het stukje in je laatste alinea: Dat heb ik dus echt gedaan. Niet precies zoals in het boek, maar ik heb wel iets gezegd dat écht niet door de beugel kon tegen iemand die NIET mijn man was. En om het nog een beetje erger te maken heb ik zo’n grapjas die stemmetjes nadoet. Dus toen de vrouw me verzekerde dat ze écht de bibliothecaresse (!!) van de schoolbieb was, zei ik tegen haar ‘Ja ja. En ik ben de kerstman. Ik trap er toch niet in’

Toen heb ik opgehangen.
    En raad eens? Ik mocht niet in de schoolbieb komen werken dat jaar…