Recensie: Tyrant (T.M. Frazier)

Auteur: T.M. Frazier

Uitgeverij: SVM Publishing (11 december 2018)

Genre: Feelgood, roman

Aantal bladzijdes: 241 (ebook)

Prijs: € 6,99

Ik. Herinner. Me. Alles. Alleen nu wilde ik dat dat niet zo was.

Als de mist die mijn herinneringen heeft beneveld, opklaart, komt de waarheid die maanden buiten mijn bereik lag, eindelijk naar voren. Maar de verlossing die ik verwacht had te voelen, blijft uit. Ik ben nu banger dan ik was toen ik geboeid aan Kings bed wakker werd. Want de waarheid brengt duistere geheimen aan het licht. Geheimen die ik nooit had mogen ontrafelen. Als ze erachter komen dat ik me alles herinner of als ik hulp zoek bij de getatoeëerde crimineel die me met lichaam en ziel bezit, breng ik degene van wie ik het meest hou, in gevaar. Ik weet niet of ik sterk genoeg ben om de aantrekkingskracht tussen King en mij, die elke dat groter wordt, te weerstaan. Hij heeft me al eens gered, op meer dan één manier. Nu is het mijn beurt om te doen wat er nodig is om hem te redden.

Zelfs als dat betekent, dat ik moet trouwen met iemand anders…

Tyrant is het vervolg op het boek King van T.M. Frazier. Heb je King nog niet gelezen? Dan raad ik je aan om deze recensie niet verder te lezen! Oh, wat keek ik toch uit naar dit boek! King eindigde namelijk met een onwijs grote cliffhanger en die deed verlangen naar meer. Aan het einde van King kwamen we erachter wie Doe nou eigenlijk is en King besloot haar te ruilen voor zijn dochter, maar dat pakte allemaal net even anders uit. In plaats van zijn dochter kreeg King handboeien om en werd hij meegenomen door de politie. Tenminste, dat is wat wij dachten…

Wauw, wat heeft Tyrant mij weten te verrassen zeg! Het verhaal zat heel anders in elkaar dan ik eigenlijk had verwacht toen ik aan het boek begon. T.M. Frazier heeft een aantal onwijs goede en sterke plottwists in het verhaal weten te verwerken. En wat is het heerlijk om een boek te lezen dat niet te voorspellen is! Tyrant is zo een boek en ik heb er van genoten. Niks en niemand is wat het lijkt en vele personages zullen jou weten te verrassen!

Waar wij in King veel te weten kwamen over het verleden van King, is dat in Tyrant niet meer zo. Hij speelt gelukkig nog steeds een grote rol in het verhaal. Echter, we kennen hem al door en door. Maar wie we nog niet zo goed kennen is Doe. Zorgvuldig neemt T.M. Frazier de lezer mee op reis door het verleden van Doe. Wat erg interessant is aan dit boek is dat je net zo weinig over Doe weet als zijzelf. Beetje bij beetje kom je meer te weten over het leven dat Doe heeft geleid voordat ze King tegen het lijf liep. Dit boek is dan ook meer vanuit Doe’s perspectief geschreven! Het is fijn om eindelijk meer te weten te komen over de persoon die ze was, ook al is ze nu iemand anders.

“Pup. Doe. Ray. Hoe de fuck ze ook mocht heten. Ik hield meer van haar dan normaal, rationeel of gezond was, en ik zou met plezier wegrotten in die klotegevangenis met een glimlach op mijn gezicht als ik wist dat met mijn meisje alles goed zou komen.” – p. 7

Tyrant is weer een ontzettende wilde rit vol met duistere romantiek en hete scènes! King is weer geweldig en hij is alles wat je van een stoere, gevaarlijke crimineel verwacht. Maar diep van binnen heeft hij een klein hartje! Zijn liefde voor Doe is ontzettend sterk en hij vecht voor hetgeen waar hij in gelooft. Niemand komt aan zijn geliefden zonder zijn wraak te voelen! T.M. Frazier heeft het personage van King weer net zo sterk neergezet als in het eerste boek.

Tyrant is ook weer zo een boek dat je in één enkele ruk weet uit te lezen. Je wil en moet alles weten over King en Doe. T.M. Frazier weet ontzettend lang alle belangrijke feiten geheim te houden en als lezer snak je ernaar om alles te ontrafelen. Toch gaat dit je waarschijnlijk niet lukken.  Naarmate het einde in zicht komt vallen de puzzelstukjes die de schrijfster heeft gegeven pas op zijn plaats en niet veel eerder! Én dan zit je pas echt op het puntje van je stoel door de spanning.

Kortom, heb je King gelezen en vond je die geweldig? Weet dan dat Tyrant nog beter is! T.M. Frazier zal je alle antwoorden geven op de vragen die je hebt en je met een grote glimlach en een warm gevoel achterlaten! Heb je King nog niet gelezen en dus stiekem wel deze recensie gelezen ondanks mijn waarschuwing? Ga dat dan heel snel doen en lees dan meteen Tyrant erachter aan. Je krijgt er geen spijt van!