Recensie: Trust Again (Mona Kasten)

Serie: Again (2)

Auteur: Mona Kasten

Uitgeverij: Boekerij (9 juni 2020)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 415

Prijs: €20,-

Dawn Edwards weet één ding zeker: happy endings gebeuren alleen in films. Sinds ze haar ex op heterdaad betrapte met een ander heeft ze mannen afgezworen en concentreert ze zich op haar studie en het najagen van haar dromen. Verder is in haar leven nergens ruimte voor. En al helemaal niet voor vrouwenverslinder Spencer Cosgrove, hoe creatief zijn versierpogingen ook zijn. Maar dan ontdekt Dawn per toeval een heel nieuwe kant van Spencer, en realiseert ze zich dat achter zijn vrolijke masker een donker geheim schuilgaat.

In februari mochten we kennis maken met Allie en Kaden in het New Adult boek Begin Again. Ik heb genoten van deze personages en ze hebben dan ook zeker een plekje in mijn hart gekregen. Begin Again is het eerste deel van de Again-serie, geschreven door Mona Kasten. De recensie lees je HIER. En nu is dan eindelijk het tweede deel van deze serie, Trust Again, verschenen en ik moet zeggen dat het boek zeker niet teleurstelt!

Voordat ik aan Trust Again begon was ik een beetje sceptisch en dacht ik ‘oh jeetje, hopelijk ga ik dit boek net zo leuk vinden als Begin Again’. Alleen twijfelde ik daar wel een beetje over, omdat het verhaal niet meer over Allie en Kaden ging, maar over Dawn en Spencer. Ik kan jullie vertellen dat die twijfels al bij de eerste bladzijde verdwenen. Het verhaal speelt zich namelijk echt af na Begin Again, dus je leest over allemaal nieuwe gebeurtenissen. Maar toch voelt het ook vertrouwt aan omdat Allie en Kaden af en toe nog op het toneel verschijnen en je erachter komt hoe het nu met hun gaat!

“Elke dag geeft me de kans om opnieuw te beginnen en een beter mens te zijn. Elke ochtend is een nieuw begin. Ik vergeet niet wat ik heb gedaan, maar probeer ermee te leven, en probeer waarde te hechten aan fijne dingen. Aan de liefde van mijn familie. Aan de tijd met mijn vrienden.” – p. 295

Daarbij zijn Dawn en Spencer gewoon geweldige personages om over te lezen en hebben ze een mooie diepgang! Net als Allie en Kaden hebben Dawn en Spencer al het nodige in hun leven meegemaakt. Mona Kasten is hier lange tijd heel mysterieus over, maar langzaam kom je erachter wat er precies in hun verleden is gebeurd. En dat is niet mals! Je begrijpt hierdoor heel goed waarom Dawn en Spencer op een bepaalde manier handelen en reageren. Maar ondertussen voel je dat hun aantrekkingskracht enorm is en dat geeft zelfs de lezer kriebels in zijn of haar buik!

Net als Begin Again is Trust Again gewoon een ontzettend verslavend boek waar je maar geen genoeg van kan krijgen. Mona Kasten gebruikt precies de juiste woorden om de lezer te laten verlangen naar meer. Maar ze geeft je net niet genoeg en daardoor blijf je maar doorlezen totdat Trust Again uit is. En natuurlijk komt dat einde weer veel en veel te snel. Ik zou nog uren kunnen genieten van de liefde tussen Dawn en Spencer!

Gelukkig is Trust Again niet het allerlaatste boek van de Again-serie! Het laatste deel van de serie heeft als titel Feel Again en verschijnt in oktober 2020. Dit keer volgen we het liefdesleven van Sawyer en hopelijk weet dat verhaal mij net zo erg te grijpen als Begin Again en Trust Again. Als je fan bent van series zoals After of Raak me. Niet. dan raad ik je zeker aan om de Again-serie van Mona Kasten in huis te halen! Het is verslavend, sexy en een echte Guilty Pleasure.