Recensie: Toernooi op het Toverslot (Geronimo Stilton)

Titel: Toernooi op het Toverslot

Auteur: Geronimo Stilton

Uitgeverij: De Wakkere Muis (15 november 2019)

Aantal bladzijdes: 119

Prijs: € 10,95

Gi-ga-fabelachtige riddertijd! Hoe is het mogelijk! Geronimo gaat weer terug in de tijd en belandt voor de tweede keer op het Toverslot. Hier ontmoet hij wel een heel rare muis. Eentje die heel geheimzinnig doet. En waarom verliest deze vreemde knager gravin Duifje geen moment uit het oog? Geronimo wil hier meer over te weten komen. Helaas is daar maar één manier voor: die rare knager uitdagen in een fabelachtig riddertoernooi! Smakkende smeerkaas, als dat maar goed gaat, zo’n ervaren ruiter is Geronimo nu ook weer niet.

Kennen jullie Het Toverslot nog? Hierin ging Geronimo Stilton terug in de tijd om samen met de Orde van Salamanders op zoek te gaan naar de Gouden Gjetmiesoest. Gelukkig is dit niet zijn enige avontuur in de riddertijd. Het toernooi op het Toverslot is namelijk het vervolg op Het Toverslot! Dus we keren weer terug naar Slot Smeerkaas.

Het is ontzettend knap dat in een reeks met zoveel boeken elk boek toch een uniek verhaal bevat. Zo ook Het toernooi op het Toverslot. Natuurlijk zitten er veel herkenbare dingen in het verhaal, zoals alle grappige familieleden van Geronimo Stilton. Maar toch is het verhaal ook weer heel anders. Dit keer is het mysterieus en geheimzinnig. Je voelt aan je water dat er iets niet pluis is. Gelukkig heeft Geronimo Stilton dit ook door, maar helaas komt hij hierdoor wel een beetje in de problemen. En deze zijn wederom hilarisch!

Het toernooi op het Toverslot tovert zeker een glimlach op het gezicht van ieder kind dat het aan het lezen is. Niet alleen door de leuke woordgrapjes die worden gemaakt, maar ook door de stunteligheid van Geronimo Stilton. Hoewel hij zich altijd (onbewust) in de problemen weet te werken, komt hij er altijd op een leuke manier weer uit. Het is gewoon elke keer weer genieten. GI-GA-GEITENKAAS!

Zoals elke keer heb ik ook weer genoten van de heerlijke illustraties bij het verhaal in Het toernooi op het Toverslot. Dus heb je van Het Toverslot genoten? Dan is dit boek een echte aanrader en vergeet ook vooral Fantasie XIV van Geronimo Stilton niet. Dat is een ontzettend interactief boek met allemaal leuke opdrachten!