Recensie: Storm and Fury (Jennifer L. Armentrout)

Titel: Storm and Fury

Serie: Harbinger (1)

Auteur: Jennifer L. Armentrout

Uitgeverij: Zomer & Keuning (9 februari 2020)

Aantal bladzijdes: 512

Prijs: € 22,50

Trinity is de laatste van haar soort. Ze heeft een bijzondere gave en leeft al jaren op een geheime locatie, bewaakt door de wachters. Als de demonen ontdekken wat haar kracht is, zullen ze haar vermoorden. Als Trinity hoort dat er buiten iets leeft dat zowel demonen als wachters vermoordt, stort haar wereld in. Ze kan niet anders dan uit haar veilige omgeving vertrekken om zichzelf en haar familie te beschermen.

Storm and Fury is het eerste deel van de Harbinger-serie van Jennifer L. Armentrout. Het is een spin-off van de geliefde Dark Elements-serie, bestaande uit de boeken Witheet, Steenkoud en Ademloos. Maar dit betekent niet dat je eerst de Dark Elements-serie moet lezen, voordat je aan Storm and Fury kan beginnen! Jennifer L. Armentrout heeft ervoor gezorgd dat ze los van elkaar te lezen zijn. En ik moet nog even verklappen dat de eerste editie een limited edition is met sprayed edges en een metallic cover!

Er zijn een aantal elementen die van Storm and Fury een ontzettend tof boek maken. Ten eerste kiest Jennifer L. Armentrout ervoor om een aantal dingen heel erg mysterieus te houden. Zo weet je bijvoorbeeld lange tijd niet precies wie of wat Trinity is, maar daar kom je langzamerhand achter. De mysterieusheid van het verhaal maakt het sterk; je wilt door blijven lezen om erachter te komen wat er allemaal aan de hand is!

“Ik dacht dat, als je iemand echt aardig vond en als dat meer kon worden, je het dan gewoon wíst, en het deed er in zo’n geval niet toe of je de ander weken of maanden of jaren kende. En als je zeker wist dat je iemand heel graag mocht, dan probeerde je diegene te krijgen. Dan deed je daar je best voor.” -p. 447

Ten tweede is de worldbuilding in Storm and Fury onwijs goed. Jennifer L. Armentrout besteedt veel aandacht aan wat er in het verleden is gebeurd, maar onthuld niet alles in een keer. Er komen steeds meer details bij waardoor Storm and Fury een zekere diepgang krijgt. Ook de beschrijvingen van de demonen en de transformaties van wachters zijn heel levendig. Hierdoor lijkt Storm and Fury net een film waar je naar aan het kijken bent. En stiekem hoop ik dat, dat ooit gaat gebeuren..

Tot slot ben ik een zelf gek op een beetje romantiek in fantasy boeken en Jennifer L. Armentrout heeft dat in Storm and Fury verwerkt. Heerlijk! Ze heeft ervoor gekozen om dit rustig op te bouwen en de lezer te laten verlangen naar de opbloeiende liefde die er ontstaat. Ik hou ervan! En ook voor de liefhebbers van actie, spanning en adrenaline is er genoeg te beleven met Storm and Fury. Gevechten met demonen komen regelmatig voorbij, dus reken niet op een zoetsappig boek.

In één woord vind ik dit boek dus: GE-WEL-DIG! Op zo een boek als Storm and Fury heb ik lang moeten wachten. Het is namelijk alweer een tijdje geleden dat ik helemaal opgeslokt werd door een verhaal waarbij ik niet wilde stoppen met lezen en het liefste had gehoopt dat er nog lang geen einde aan kwam. Jennifer L. Armentrout doet haar naam eer aan met Storm and Fury; het is volop genieten van fantasy, romantiek, spanning en intriges! Ik kan niet wachten totdat Rage and Ruin verschijnt op 28 april.

Deze recensie is onderdeel van de Storm and Fury-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Eerder heb je al recensies kunnen lezen bij Bright Blue Books, Reviews & Roses, Books, Beers and Beyond, Books and Paris, Serendipity Books, My Winged Books, Banger Sisters en Bezeten boeken. En morgen verschijnt er nog een recensie bij Bookstamel. Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten. Je kan HIER alles terug zien!