Recensie: Starfell 2 – Het vergeten verhaal (Dominique Valente)

Auteur: Dominique Valente

Illustrator: Sarah Warburton

Uitgeverij: Veltman Uitgevers (24 september 2020)

Genre: Fantasy, Kinderboek

Aantal bladzijdes: 304

Prijs: € 17,99

Ga mee op een spannende reis naar de onderwereld Willow Mos is een jonge heks met de gave om dingen te vinden die zijn zoekgeraakt. Met die gave is het haar gelukt de wereld te redden, maar sindsdien is haar magie nogal onvoorspelbaar… Alsof dat nog niet erg genoeg is, heeft Willows vriend Nolan Bijwijlen haar een brief gestuurd met een dringende boodschap. Dankzij een glimp van de toekomst weet hij dat hij over tien minuten ontvoerd zal worden – en dus heeft hij haar hulp nodig! Willow is vastberaden om Nolan te vinden en haar zoektocht brengt haar naar de griezelige onderwereld van Nederfell. Daar komt ze oog in oog te staan met de Koningin van de Ondoden. Zal het haar lukken haar vriend te redden nu ze haar magische krachten niet onder controle heeft?

Het vergeten verhaal is alweer het tweede deel in de Starfell-serie van Dominique Valente. Vorig jaar las ik rond deze tijd het eerste deel, De zoektocht naar afgelopen dinsdag, en wat heb ik daarvan genoten! De recensie lees je HIER. Nu is het eindelijk tijd voor Starfell 2 – Het vergeten verhaal, ik kon niet wachten om terug te keren naar Starfell om samen met Willow de wereld nog verder te verkennen. En ik vertel jullie er graag meer over in deze recensie.

Ondanks de vrolijke kleur verklapt de cover van Starfell 2 – Het vergeten verhaal al een beetje dat we een spannend verhaal gaan lezen! Dominique Valente laat het verhaal een beetje mysterieus beginnen en laat de lezer samen met Willow ontdekken wat er precies aan de hand is. Dat haar een groot avontuur te wachten staat is zeker, maar wat er allemaal gaat gebeuren? Dat zou je zelfs in je stoutste dromen niet kunnen bedenken. Heerlijk zo onvoorspelbaar!

“De meeste mensen vonden Willow nogal vreemd, maar dat gaf hun niet het recht om haar anders te behandelen. Sprok was misschien ongewoon, maar hij deed zijn best om te helpen.” – p. 171

Er is in Starfell 2 – Het vergeten verhaal wederom veel ruimte voor een sterke worldbuilding. Je komt allemaal nieuwe dingen te weten over Starfell en natuurlijk ook over de onderwereld Nederfell. Het is knap hoe Dominique Valente de geschiedenis weet neer te zetten zonder dat het saai wordt. Ze verwekt alle details in een spannend avontuur waar je maar geen genoeg van kunt krijgen. Je wordt moeiteloos meegesleurd in een magische wereld waar je stiekem wel zou willen wonen.

In Starfell 2 – Het vergeten verhaal keren een aantal oude bekenden terug. Zo heb je de kobold Oswin (hij is echt geen kat en heel grappig) en de draak Vederix uit het eerste deel. Hierdoor voelt Starfell 2 – Het vergeten verhaal aan als thuiskomen! Maar er is gelukkig ook gedacht aan een frisse wind. Dominique Valente laat Willow op haar avontuur namelijk kennis maken met nieuwe personages, stuk voor stuk originele personages. Deze combinatie maakt van Starfell 2 – Het vergeten verhaal een verrassend boek om te lezen!

Als jij van Starfell – De zoektocht naar afgelopen dinsdag hebt genoten dan mag jij Starfell 2 – Het vergeten verhaal zeker niet links laten liggen! Dominique Valente heeft wederom een ontzettend tof verhaal vol met humor, avontuur en spanning weten neer te zetten. En vergeet ook de mooie boodschappen niet die in het verhaal verwerkt zitten (kijk maar naar de quote hierboven). Tot slot maken de illustraties van Sarah Warburton het verhaal compleet en komt het tot leven!