Recensie: Niets minder (Anna Todd)

Titel: Niets minder

Serie: Landon (2)

Auteur: Anna Todd

Uitgeverij: Boekerij (7 mei 2021)

Genre: Roman, New Adult

Aantal bladzijdes: 302

Landon Gibson is altijd degene die alles overheeft voor anderen. En hoewel hij in New York niet zijn vriendelijkheid wil verliezen, realiseert hij zich dat hij meer voor zichzelf moet opkomen om erachter te komen wat hij wil in het leven. Dit besef wordt nóg belangrijker wanneer hij steeds weer te maken krijgt met Dakota, die het ene moment toenadering zoekt en het andere moment afstandelijk is. En alsof dat nog niet genoeg was, wordt hij ook keer op keer geconfronteerd met de mysterieuze Nora, die hij bijna niet kan bijhouden – een meisje met minstens twee verschillende namen en duizenden kanten aan haar persoonlijkheid.

Na het grote succes van de After-serie heeft Anna Todd besloten om een spin-off te schrijven over Tessa’s beste vriend en Hardins stiefbroer, Landon Gibson. Onlangs is al de recensie van het eerste deel, Niets meer, op Magic of Books verschenen en die kan je HIER teruglezen. Ondanks dat Niets meer niet met een grote cliffhanger eindigde, was ik ontzettend benieuwd naar het vervolg, Niets minder.

Anna Todd weet de vaart uit de tweede helft van Niets meer erin te houden. Niets minder gaat namelijk direct verder waar Niets meer is geëindigd. Het is dus heerlijk om de twee boeken meteen na elkaar te lezen. Dan zit je nog helemaal in het liefdesverhaal van Landon. Al heb je eigenlijk al vanaf het eerste deel een idee waar het verhaal naartoe gaat en met wie Landon zal eindigen. Hier zit dus niet echt een verrassende wending in en maakt het verhaal voorspelbaar.

In Niets meer miste ik een beetje de sexy scènes zoals in de After-serie. Maar ik kan je vertellen dat Anna Todd dit in Niets Minder meer dan goed maakt. Tijdens het lezen heb je dan ook regelmatig rode oortjes. Dit is wat de fans van Anna Todd gewend zijn en waar ze op gehoopt hebben. Je wordt helemaal het liefdesverhaal van Landon ingetrokken. En voor de romantische zielen onder ons is Niets minder dan ook simpelweg genieten!

In Niets meer lees je het gehele boek vanuit Landons perspectief. Dit geldt ook voor het grootste gedeelte van Niets minder, maar in dit boek leest je ook af en toe een hoofdstuk vanuit het mysterieuze personage Nora. Dit is fijn voor de afwisseling en geeft het verhaal een klein beetje diepgang. Je leert Nora hierdoor ook wat beter kennen, er schuilt namelijk een ingrijpend verhaal achter haar en samen met Landon ontrafel je dit langzaam.

Kortom, Niets minder is een mooi en leuk vervolg op Niets meer. Dit boek heeft alles waar de After-fan op hoopt; van een opbloeiende liefde tot sexy scènes tot Hardin en Tessa. Je leert Landon en Nora kennen en sluit ze in je hart. Ze hebben allebei het nodige meegemaakt in hun leven waardoor hun karakters tot leven komen. Helaas zitten er geen verrassende wendingen in Niets minder, maar door de verslavende schrijfstijl van Anna Todd lees je deze duologie toch in een keer uit.