Recensie: Niets meer (Anna Todd)

Titel: Niets meer

Serie: Landon (1)

Auteur: Anna Todd

Uitgeverij: Boekerij (5 mei 2021)

Genre: Roman, New Adult

Aantal bladzijdes: 284

Het is voor Landon Gibson een enorme overgang, van een ingeslapen stadje naar het bruisende New York, waar hij besluit te gaan studeren. Toch begint hij zich er langzaam maar zeker thuis te voelen: hij vindt een baantje om zijn rekeningen te kunnen betalen, geniet van zijn colleges op de universiteit en loopt zo heel af en toe zijn ex-vriendin Dakota tegen het lijf. Je weet wel, die ene voor wie hij naar New York is gegaan… voordat ze hem dumpte.

Misschien weten jullie wel dat ik fan ben van de After-serie van Anna Todd. De recensie van het eerste deel vind je HIER. Helaas is deze serie tot een eind gekomen, maar gelukkig was Anna Todd nog niet klaar met alle personages. Dus besloot ze nog een serie te schrijven over Tessa’s beste vriend en Hardins stiefbroer, Landon Gibson. Niets meer is het eerste deel uit deze duologie. Ik ben heel benieuwd of de Landon-serie mij net zo weet op te slokken als de After-serie!

Ondanks dat Niets meer een spin-off van de After-serie is, kan je dit boek in principe ook los van deze serie lezen. Toch raad ik je dit niet aan, omdat je dan best wel een beetje informatie mist over de band tussen Tessa en Landon. Daarnaast verschijnt ook Hardin op het toneel in Niets meer en het is dan wel heel fijn om te weten wat zij allemaal hebben meegemaakt. Maar in vergelijking met de After-serie is Niets meer wel een beetje tam, er zitten namelijk niet zo heel veel sexy scènes in.

‘Het is zo fijn om te worden aangeraakt. Ik was vergeten hoe een doodgewone vriendschap voelt, laat staan hoe het is om echt de warmte van een ander te ervaren.’ -p. 64

Het duurt een tijdje voordat het verhaal in Niets meer echt op gang weet te komen. Anna Todd beschrijft in het begin heel erg Landons leven en wat er allemaal gebeurd is in het verleden. Hartstikke goed aan de ene kant, want hierdoor leer je hem goed kennen. Maar aan de andere kant maakt dit Niets meer aan het begin een beetje saai en pak je het boek minder snel op. Er gebeurt namelijk verder niet zo heel veel in het verhaal. Pas naar het eind van Niets meer wordt het een echte Anna Todd.

Met haar verslavende schrijfstijl neemt Anna Todd je mee in het liefdesleven van Landon. Hij is heel lang samen geweest met Dakota, maar is sinds een paar maanden single nadat zij het heeft uitgemaakt. En nu heeft hij Nora ontmoet.. Hierdoor ontstaat er een driehoeksverhouding tussen Landon, Dakota en Nora. Hier moet je dus wel een beetje van houden. Maar Anna Todd weet met Nora wel een heel interessant en mysterieus personage neer te zetten. Samen met Landon leer je haar kennen en het is tof om haar personage te ontrafelen. Je voelt hun aantrekkingskracht. Maar kiest Landon voor het verleden of de toekomst?

Niets meer van Anna Todd is zeker een erg leuk boek om een keertje te lezen. Na het langzame begin word je steeds meer het verhaal van Landon ingetrokken en ben je benieuwd waar het naartoe gaat. Helaas miste ik wel een beetje de sexy scènes zoals in After, maar toch weet Anna Todd Niets meer vanaf de tweede helft verslavend te maken. Omdat je meer wilt weten van het mysterieuze personage Nora. Ik ben benieuwd naar het vervolg, Niets minder.