Recensie: Misverstand in de urban jungle (Lis Lucassen)

Auteur: Lis Lucassen

Uitgeverij: Zomer & Keuning (26 oktober 2021)

Genre: Feelgood

Aantal bladzijdes: 240

Prijs: €15,-

——————————————————————

Ga mee van de Achterhoek naar Amsterdam in ‘Misverstand in de urban jungle’, het tweede deel in de grappige en lieve feelgoodserie van Lis Lucassen. Zwanger op haar zestiende, een vervlogen droomcarrière als danseres… Dertiger Amelia heeft wat schade in te halen. Ze verhuist naar Amsterdam en gaat bij de OBA werken. Net gesetteld ontmoet ze haar knappe buurman, en ze zou zweren dat ze hem kent. Hij weet wel waarvan, maar vertelt haar niks.

——————————————————————

Misverstand in de urban jungle is het tweede deel in de Misverstand-serie van Lis Lucassen. Eerder verscheen al Misverstand in de middle of nowhere over Door en Wes, twee personages die je moeiteloos in je hart sluit. Dit keer volgen we het verhaal van Amelie, een personage dat we al een beetje uit het eerste deel kennen. Ik ben heel benieuwd wat er achter haar karakter schuil gaat en waarom ze is zoals ze is! Ik hoop dat Lis Lucassen mij dat gaat vertellen in Misverstand in de urban jungle. Ik vertel je er graag meer over in deze recensie!

Als je Misverstand in de middle of nowhere hebt gelezen dan weet je dat Door vanuit Amsterdam verhuist naar de Achterhoek om in de boerderij van haar opa te gaan wonen. In Misverstand in de urban jungle gaat Amelie juist in Amsterdam wonen! Deze verandering van setting is zeker aangenaam voor de oude vertrouwde lezer en zorgt ervoor dat het verhaal heel anders aanvoelt dan het voorgaande boek. Ondanks dat het dus een serie is, kan je de boeken prima los van elkaar lezen. En voor iedereen die uit Amsterdam komt is het ontzettend herkenbaar en onwijs leuk om over deze stad te lezen in een boek! Lis Lucassen laat het allemaal tot leven komen.

Wederom weet Lis Lucassen de lezer te pakken met haar verslavende schrijfstijl. Misverstand in de urban jungle is dus ook zeker een boek dat lekker fijn wegleest. Je wordt moeiteloos meegevoerd in het avontuur dat Amelie in Amsterdam beleeft. Haar karakter wordt goed opgebouwd en je leert Amelie echt kennen. Er gaat veel meer achter haar schuil dan je aanvankelijk dacht en ze is meer dan alleen maar een vervelende bitch. Ze heeft het vroeger best wel moeilijk gehad, maar kiest nu eindelijk voor zichzelf. Amelie ontwikkelt zichzelf in Misverstand in de urban jungle dan ook tot een ontzettend fijn en leuk personage om over te lezen!

In Misverstand in de urban jungle zit dus iets meer diepgang dan in Misverstand in de middle of nowhere. Niet alleen doordat Amelie een erg mooie ontwikkeling ondergaat, maar ook omdat er nog meer belangrijke zaken aan bod komen. Daarnaast is er aan liefde, misverstanden en humor ook in Misverstand in de urban jungle geen gebrek. Hierdoor wordt het verhaal net even iets luchtiger, maar bevat het wel een mooie diepe laag! Je zal zeker gaan genieten van Amelie’s nieuwe buurman en het lieve hondje Dushi.

Kortom, Misverstand in de urban jungle is een ontzettend leuke toevoeging aan de Misverstand-serie van Lis Lucassen. Dit keer word je niet meegenomen naar een boerendorpje, maar naar het bruisende Amsterdam! Je leert Amelie kennen, die meer blijkt te zijn dan een bitch. Gedurende het verhaal ontwikkelt zij zichzelf steeds meer tot een leuke vrouw die voor zichzelf kiest. Ondanks de vele misverstanden is er ook ruimte voor genoeg liefde en humor. Misverstand in de urban jungle is dus een luchtige feelgood, met een diepere laag!