Recensie: Misverstand in de middle of nowhere (Lis Lucassen)

Serie: Misverstand (1)

Auteur: Lis Lucassen

Uitgeverij: Zomer & Keuning (4 juni 2020)

Genre: Feelgood, roman

Aantal bladzijdes: 237

Prijs: €15,-

‘Misverstand in de middle of nowhere’ van Lis Lucassen gaat over Dorothee, die de boerderij van haar opa erft in de Achterhoek. Ze is net haar baan kwijt en haar relatie is uit, dus de dertig dagen die ze er volgens de notaris van haar opa moet doorbrengen, zijn geen probleem. Totdat ze erachter komt dat er al iemand in die boerderij woont. En dat die iemand echt heel leuk en aantrekkelijk is. Terwijl zij en Wes een maand lang op elkaars lip zitten en allerlei dorpsbewoners zich met haar leven komen bemoeien, moet Dorothee ook nog een plan maken voor ná die maand. Ze begint een bakvlog waarin ze recepten van haar oma klaarmaakt, tot groot vermaak van Wes.

Misverstand in de middle of nowhere is het nieuwste feelgoodboek van Lis Lucassen en is het eerste deel in de Misverstand-serie! Het schijnt een roman te worden om van te smullen. Dit maakte me natuurlijk erg nieuwsgierig, want zulke boeken zijn altijd goed om in de zomer te lezen.

Lis Lucassen heeft een ontzettend fijne (en verslavende!) schrijfstijl waardoor Misverstand in de middle of nowhere lekker snel doorleest. Lis Lucassen maakt namelijk gebruik van korte zinnen en hoofdstukken! En na elk hoofdstuk wil je toch wel graag verder lezen om erachter te komen hoe het verhaal van Door en Wes zich gaat ontwikkelen. Hier en daar verschijnen er weleens aantal clichés in Misverstand in de middle of nowhere, maar het is verfrissend dat het hoofdpersonage dit zelf ook door heeft.

“Nee! Ik zit mezelf compleet gek te maken. En we weten inmiddels allemaal dat ik niet heel goed ben in het opvangen van signalen die mannen uitzenden, dat ik altijd het tegenovergestelde denk van wat ze bedoelen” – p. 145

Eigenlijk weet je al vanaf het begin waar het verhaal in Misverstand in de middle of nowhere naartoe gaat. Er zitten geen grote verrassingen in het verhaal, maar dat is ook niet per se heel erg. Het is namelijk een heerlijke luchtige en snelle feelgood om in het zonnetje van te genieten. Het verhaal is niet ingewikkeld of moeilijk, gewoon een fijne easy read over leuke personages. En… je hebt het boek binnen een mum van tijd uitgelezen!

Wat ik super leuk vind is dat Misverstand in de middle of nowhere zich in een boerendorpje in Nederland afspeelt en dat Door in Amsterdam heeft gewoond. Hierdoor zijn sommige dingen heel herkenbaar! Lis Lucassen beschrijft daarnaast de omgeving ook erg goed waardoor het mooi tot leven komt en het verhaal zich als een film voor je ogen afspeelt. Ook de personages worden goed neergezet en langzaamaan worden hun verledens ontrafeld. De karakters van de personages onderscheiden zich in het verhaal duidelijk van elkaar, maar zijn niet altijd even uniek in vergelijking met andere verhalen.

Kortom, Misverstand in de middle of nowhere van Lis Lucassen is een heerlijk feelgoodboek om van te genieten deze zomer. Het verhaal bevat drama, liefde en humor; de perfecte ingrediënten om van te smullen. Hoewel het verhaal van Door en Wes wordt afgerond, laat het einde je toch verlangen naar het vervolg Misverstand in de urban jungle. Het verhaal gaat over een ander personage uit de Misverstand-serie en zal op 8 december 2020 verschijnen. Net op tijd voor Kerstmis!

Deze recensie is onderdeel van de Misverstand in de middle of nowhere-blogtour! Eerder heb je al recensies kunnen lezen bij In de boekenkast, Valeries Boekenwereld, A Court of Nephilim en Juf Willemijn op All Stars. En de komende dagen verschijnen er nog recensies bij Samantha’s boekenhoekje, Books and Sparkles, Leesmeemetmij, Birdy’s boeken en Lauranne Leest. Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten.