Recensie: Londen & Seattle (Alexandria Bellefleur)

Serie: Written in the stars (2)

Auteur: Alexandria Bellefleur

Uitgeverij: Zomer & Keuning (16 december 2021)

Genre: Feelgood

Aantal bladzijdes: 352

Prijs: € 16,99

‘Londen & Seattle’ van Alexandria Bellefleur gaat over Brendon, die volledig gelooft in de liefde. Hij heeft een datingapp gebouwd en is ervan overtuigd dat de ware ergens rondloopt, ook al heeft hij haar nog niet ontmoet. Of toch wel? Als de beste vriendin van zijn zus onverwacht naar Seattle komt, maakt zijn hart een sprongetje. Hij was als jongen al verliefd op Annie. Annie daarentegen is niet op zoek naar liefde. Na verschillende slechte ervaringen gelooft ze er niet meer in. Het enige probleem is dat ze zich tot Brendon aangetrokken voelt. Heel erg zelfs.’Londen & Seattle’ van Alexandria Bellefleur is het tweede deel in de Written in the stars-serie en de opvolger van ‘Elle & Darcy’.

Vorig jaar rond deze tijd las ik Elle & Darcy, het eerste deel in de Written in the Stars-serie van Alexandria Bellefleur. De recensie lees je HIER. Nu is dan eindelijk het tweede deel, Londen & Seattle, verschenen. Zoals jullie misschien nog wel weten vond ik  Elle & Darcy een heerlijk boek. Daarom keek ik er ook erg naar uit om Londen & Seattle te gaan lezen en zijn mijn verwachtingen hoog gespannen. Ik hoop weer te gaan genieten van alle leuke personages uit het eerste deel.

Hoewel Londen & Seattle een tweede deel is van de Written in the Stars-serie, kan je het boek in principe wel los lezen. Het verhaal gaat namelijk over Brendon en Annie. We kennen hen al een beetje uit het eerste deel, maar dit is hun verhaal. Elle & Darcy zijn dit keer dus niet de hoofdpersonages, maar spelen wel een rol in het verhaal. Toch denk ik dat het veel leuker is om eerst Elle & Darcy te lezen voordat je aan Londen & Seattle begint. Dan ga je veel meer van dit boek genieten, omdat je dan al een band hebt opgebouwd met de personages en hun verhaal kent.

Net als in het eerste deel, speelt astrologie weer een grote rol. Dat is ook niet zo gek, want de serie heet Written in the Stars. Dit is dan ook de rode draad door deze serie en hetgeen de boeken met elkaar verbindt. De verhaallijn in Londen & Seattle is af en toe een beetje voorspelbaar, maar dat neemt niet weg dat Alexandria Bellefleur een leuk verhaal heeft neergezet. Van het begin to het einde blijf je geboeid doorlezen.

In Londen & Seattle wordt er tussen het perspectief van Brendon en Annie gewisseld. Doordat je vanuit beide personages leest, leer je ze allebei goed kennen. En dit zorgt ervoor dat je graag door wil blijven lezen, omdat je van beide kanten wilt weten wat ze denken. De schrijfstijl van Alexandria Bellefleur is wederom weer ontzettend beeldend, levendig en verslavend. Ze neemt je echt mee in het liefdesverhaal van Brendon en Annie en laat de lezers lekker zwijmelen. Het is net alsof je naar een romcom het kijken bent. En ook aan steamy scènes geen gebrek!

Heb jij van Elle & Darcy genoten? Dan weet ik zeker dat jij Londen & Seattle moet gaan lezen! Het is een heerlijk vervolg in de Written in the Stars-serie van Alexandria Bellefleur. Het is puur zwijmelen en het verhaal is echt verslavend. Gelukkig is dit nog niet het einde van de serie, want er is nog een derde deel. Hopelijk besluit Zomer & Keuning ook Count Your Lucky Stars te gaan vertalen. Ik wil namelijk nog geen afscheid nemen van deze leuke personages.

Deze recensie is onderdeel van de Londen & Seattle-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Eerder kon je al recensies lezen bij Books.and.paper, Favoritez, About my bookshelf, The Queen of Geek, Cup of Books & Dutchbookdragon. Vandaag sluit ik de blogtour af. Ik hoop dat jullie van alle recensies hebben genoten. Je kan HIER alles terug zien!