Recensie: Kom naar huis (Emma Anna)

Auteur: Emma Anna

Uitgeverij: Dutch Venture Publishing (1 oktober 2019)

Genre: Roman, New Adult

Aantal bladzijdes: 287

Prijs: € 16,95

Verliefd worden is niet moeilijk, maar vechten voor die liefde wel.

Wanneer Hannah Mackenzie een baan krijgt bij de uitgeverij waar ze altijd al wilde werken, gaat er een wereld voor haar open. Na een gewelddadige relatie is haar zelfvertrouwen ver te zoeken, maar wanneer ze haar baas Luc beter leert kennen, komt daar verandering in.

Luc Wennam heeft het allemaal: twee fantastisch lopende bedrijven, genoeg geld om nooit meer te hoeven werken, en een bloedmooie verloofde. Wanneer hij echter bedrogen wordt, realiseert hij zich dat hij niet terug wil naar het leven waarin hij ooit zo succesvol was. Maar vechten voor de liefde is niet makkelijk als de vrouw van wie je houdt voor haar leven verminkt is en je verleden nog een troef achter de hand heeft.

Kom naar huis van Emma Anna begint meteen ontzettend heftig en je vraagt je af wat je precies gelezen hebt. Hierdoor weet Emma Anna direct de aandacht van de lezer te pakken en niet meer los te laten. Je wil het boek in één ruk uitlezen om erachter te komen wat er precies is gebeurd met Hannah. De toon wordt gezet en dat belooft veel goeds voor de rest van het verhaal.

Emma Anna heeft een ontzettend fijne, vlotte en vooral verslavende schrijfstijl. Ze weet de lezer continu nieuwsgierig te maken naar het hele verhaal in Kom naar huis. Je hebt de ene pagina nog niet eens helemaal afgelezen of je verlangt alweer naar de volgende pagina. Ze vertelt precies genoeg details om het verhaal compleet te maken, zonder dat het langdradig wordt. En er staan prachtige levenslessen in!

“Je kunt ook niet altijd sterk zijn, je bent een mens. Ik denk dat elke al dan niet moeilijke keuze die je leven positief beïnvloedt, hoe klein de verandering dan ook, je sterk maakt. Alles wat jou kapot maakt, alles wat je in de weg staat van de persoon die je graag wilt zijn, mensen die je ontmoedigen, die moet je allemaal achter je laten. Maar soms is dat niet zo makkelijk, zo zwart-wit.” – p. 115

Kom naar huis is ook verslavend, omdat beide hoofdpersonages ontzettend interessant zijn. Zowel Luc als Hannah hebben een moeilijke periode achter de rug en proberen de juiste te keuzes te maken. In het begin blijft Hannah nog een beetje in haar oude relatie hangen, maar ze weet zich toch ontzettend mooi te ontwikkelen in Kom naar huis. Eerst is ze een heel onzeker meisje, maar ze zet zich erover heen en verandert in een sterke vrouw! En Luc is gewoon een ontzettend sexy en dominante man. Heerlijk!

In Kom naar huis van Emma Anna is zeker geen sprake van Instalove. De liefde tussen Luc en Hannah bloeit langzaam en geleidelijk op. Beide personages hebben hun eigen problemen waar ze mee moeten dealen en dat maakt hun liefde spannend. Je weet nooit of ze echt voor elkaar kunnen kiezen. Daarnaast is Kom naar huis van Emma Anna zelfs een beetje spannend. Er hangt namelijk constant een bepaalde dreiging in de lucht.

En wow, wat een einde heeft Kom naar huis. Het enige dat ik kan zeggen is: Emma Anna, wat doe je me aan? Wanneer komt het tweede deel?! Want ik moet weten hoe het verhaal van Luc en Hannah gaat aflopen. Ik wil het vervolg op Kom naar huis, NU!