Recensie: Kleine Huppel – De mooiste 1-minuutverhaaltjes (Nina Flores)

Auteur: Nina Flores

Illustrator: Clara Suetens

Uitgeverij: Deltas (april 2020)

Aantal bladzijdes: 191

Prijs: €16,95

ISBN: 978-90-447-5795-8

Heel ver hier vandaan woont een schattig konijntje dat kleine Huppel heet. Samen met zijn zusjes en babybroertje maakt hij, net zoals mensenkinderen, een heleboel dingen mee: hij speelt piraatje, valt uit een boom, houdt een sneeuwballengevecht, gaat voor het eerst naar school en nog veel meer. Ontdek in dit vrolijke voorleesboek Huppels kleine en grote avonturen. Kinderen zullen zich ongetwijfeld herkennen in de vele leuke situaties van het bekende konijntje. Plof samen gezellig op de bank, sla snel dit boek open en laat uw kind een verhaaltje uitkiezen, of twee, of drie, of…

De mooiste 1-minuutverhaaltjes van Nina Flores en Clara Suentens is gewoon zo een heerlijk voorleesboek voor het slapen gaan! De verhaaltjes zijn elke keer 2 pagina’s lang en er staan hele leuke illustraties van Huppel  bij. Die geven het verhaaltje net even iets extra speciaals. Het is natuurlijk ontzettend leuk voor kinderen om even naar iets te kunnen kijken tijdens het voorlezen en de verhaaltjes komen zo echt een beetje tot leven! Maar De mooiste 1-minuutverhaaltjes is ook zeker een boek die kindjes op een gegeven moment zelf kunnen gaan lezen.

In De mooiste 1-minuutverhaaltjes vind je heel veel verschillende soorten verhalen. Sommige zijn gewoon alleen leuk, maar er zitten ook veel leerzame en ondersteunende  verhaaltjes bij. Zoals bijvoorbeeld ‘Mama’s dikke buik’ en ‘Voor het eerst naar school’. Met het laatste verhaaltje laat je aan je kindje zien dat het helemaal niet erg is als je een beetje bang bent voor de eerste schooldag, maar dat het uiteindelijk heel erg leuk gaat worden. En het zijn zoveel verhaaltjes dat je wel een hele tijd voort kan met De mooiste 1-minuutverhaaltjes.

De verhaaltjes zijn geschreven door Nina Flores en zeer geschikt voor jonge kinderen vanaf 2 jaar. De schrijfstijl is simpel met korte zinnen waardoor het boek erg fijn wegleest. En na elk verhaaltje kan je het boek ook weer aan de kant leggen, want het gaat steeds over iets anders. De illustraties zijn gemaak door Clara Suetens. Meestal is het er eentje per pagina en ze staan in de tekst. Alle illustraties zijn super schattig en vrolijk! Ze vullen daarnaast de verhaaltjes mooi aan.

Kortom, De mooiste 1-minuutverhaaltjes van Nina Flores en Clara Suetens is een onmisbaar voorleesboek voor het slapen gaan! Samen met je kindje zal je er urenlang plezier aan beleven en als het eenmaal uit is; dan begin je toch gewoon weer opnieuw. De verhaaltjes en illustraties zullen zeker niet vervelen. En na een tijdje kan je kindje dit boek ook zelfstandig gaan lezen!