Recensie: Kitty – Redding in de maneschijn (Paula Harrison)

Serie: Kitty (1)

Auteur: Paula Harrison

Illustrator: Jenny Løvlie

Uitgeverij: Biloan junior (2 oktober 2019)

Aantal bladzijdes: 122

Prijs: € 17,29

Kitty’s familie is extra speciaal: mama is een superheldin en Kitty weet dat ook zij op een dag haar speciale krachten zal gebruiken om een heldin te zijn. Die dag breekt sneller aan dan verwacht, wanneer Figaro de kat aan haar slaapkamerraam om hulp komt vragen. Maar de wereld is ’s nachts eng: is Kitty dapper genoeg om in de duisternis te treden voor een spannend avontuur in de maneschijn?

Redding in de maneschijn is het eerste deel van de kinderboekenserie over het meisje Kitty, geschreven door Paula Harrison. De cover van het boek trekt de aandacht, maakt nieuwsgierig en doet een beetje denken aan het verhaal over Minoes van Annie M.G. Schmidt! En als je fan bent van dat verhaal, dan ga je ook zeker genieten van Kitty – Redding in de maneschijn.

Voordat het verhaaltje begint in Redding in de maneschijn worden Kitty en haar (katten)vrienden door Paula Harrison voorgesteld aan de lezer. Hierdoor maak je op een leuke, toegankelijke manier kennis met de belangrijkste personages en hoeft er niet al te veel bij stilgestaan te worden als je het verhaal aan het lezen bent. En als je even vergeten bent wie, wie is dan blader je gewoon even terug!

Paula Harrison neemt de lezer mee in een avontuurlijk, lief en speels verhaaltje over Kitty. Haar moeder heeft superkrachten en nu blijkt ze die zelf ook te hebben, maar ze vindt het allemaal wel een beetje spannend. Toch zet ze haar angst aan de kant om anderen te helpen! Kitty is dus een ontzettend dapper meisje en dit maakt haar een leuk personage om over te lezen. Ik denk ook zeker dat dit verhaaltje naar meer smaakt en dat je wil weten wat Kitty nog meer gaat meemaken. Vooral nadat je aan het einde de synopsis van het vervolg Kitty en de tijgerschat hebt gelezen!

Redding in de maneschijn staat vol met leuke illustraties van Jenny Løvlie, die perfect bij het verhaal passen. Kitty en haar (katten)vrienden komen op een mooie manier tot leven voor de lezers en ze kunnen zich een goede voorstelling van het verhaal maken door de illustraties van Jenny Løvlie. Daarnaast is de vormgeving ook onwijs tof. Witte pagina’s worden afgewisseld met zwarte pagina’s en dit maakt het hele verhaaltje erg speels!

Kitty – De redding in de manschijn van Paula Harrison is geschikt voor lezers vanaf 7 jaar, maar het is ook wel erg leuk om dit boek voor te lezen! Dan ga je samen het avontuur aan en word je samen verliefd op Pompom, wat een schatje!