Recensie: Hope Again (Mona Kasten)

Serie: Again (4)

Auteur: Mona Kasten

Uitgeverij: Boekerij (4 maart 2021)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 400

Prijs: € 20,-

Everly Penn was nooit van plan verliefd te worden, en al helemaal niet op haar docent. Maar Nolan Gates is charmant, intelligent en sexy, en de enige die Everly de duistere gedachten kan laten vergeten die haar sinds haar kindertijd wakker houden. Hoe beter ze hem leert kennen, hoe sterker hun band wordt.

Uiteindelijk wil ze niets liever dan zichzelf helemaal openstellen voor hem. Maar wat ze niet weet is dat achter Nolans levenslustige karakter een geheim schuilgaat dat hun liefde voorgoed zou kunnen vernietigen, voordat die zelfs maar is begonnen.

Hope Again is alweer het vierde deel uit de Again-serie, geschreven door Mona Kasten. Hiervoor verschenen al Begin Again, Trust Again en Feel Again. Tot nu toe is het derde deel mijn favoriet, maar wie weet kan Hope Again deze plek wel veroveren. De verwachtingen liggen in ieder geval hoog en ik ben benieuwd of Mona Kasten het verhaal van Everly net zo overtuigend kan neerzetten als die van Allie, Dawn en Sawyer!

Hoewel Hope Again het vierde deel van de Again-serie is, kan het boek prima als standalone gelezen worden. Everly en Nolan kennen we natuurlijk al uit Trust Again, maar daarin hadden ze alleen een ‘kleine’ bijrol. Toch is het wel erg leuk om alle delen te lezen, vooral omdat Hope Again zich tegelijkertijd met Feel Again afspeelt. En Mona Kasten zorgt er elke keer weer voor dat je de personages in je hart gaat sluiten! Hun verhalen mag je dan ook zeker niet missen.

“Hij wendde zijn blik af en streek zachtjes vloekend door zijn haar. Heel even dacht ik dat hij definitief ging vertrekken maar toen draaide hij zich weer naar me om.” – p. 240

In Hope Again staat dit keer een liefde centraal die niet tussen twee studenten opbloeit, maar tussen een leraar en een student. Dit vond ik toch wel even een beetje wennen, want dat zijn niet mijn meest favoriete liefdesverhalen. Toch weet Mona Kasten er op een gegeven moment voor te zorgen dat dit gegeven redelijk op de achtergrond komt te staan. Tijdens het lezen van Hope Again komt namelijk de liefde die Everly en Nolan voor elkaar voelen meer centraal te staan. Mona Kasten weet perfect hoe ze die mooi moet opbouwen! Al blijft die opbouw wel redelijk hetzelfde als in haar eerdere boeken.

Zoals we gewend zijn van Mona Kasten hebben de hoofdpersonages altijd een sterk achtergrondverhaal. Dat is ook het geval in Hope Again. Hierdoor krijgt het plot toch de nodige diepgang en blijft het geen oppervlakkig liefdesverhaaltje en hiermee onderscheidt zij zich van andere auteurs in dit genre. Toch weten zowel Nolan, als Everly mijn hart niet net zo hard te raken als de personages uit de eerdere delen. Gelukkig is Mona Kastens schrijfstijl nog net zo verslavend als altijd en blijf je Hope Again lezen totdat het uit is!

Kortom, ondanks dat Hope Again de eerdere delen van de Again-serie voor mij niet heeft kunnen overtreffen heb ik wel genoten van de opbloeiende liefde tussen Everly en Nolan. Mona Kasten weet hun levens en liefde realistisch neer te zetten door ook de problemen waar ze tegenaan lopen levendig te bespreken. En voor de fans is dit nog steeds niet het laatste deel uit de Again-serie, want in juni verschijnt Dream Again!