Recensie: Het verloren vosje (Carolina Rabei)

Titel: Het verloren vosje

Auteur: Carolina Rabei

Uitgeverij: Memphis Belle (28 januari 2020)

Genre: Prentenboek

Aantal bladzijdes: 28

Prijs: € 14,99

In dit sfeervolle prentenboek volgen we de avonturen van Emma, die op een dag haar knuffelvosje kwijt raakt. Tot haar verbazing blijkt de knuffel meegenomen door een ècht vossenwelpje, die zich eenzaam voelt omdat hij zijn moeder kwijt is. Emma gaat samen met de welp in de bossen en velden op zoek naar beide verloren vossen.

Het verloren vosje is het eerste prentenboek dat ik van Carolina Rabei mag lezen. Ik heb wel al veel mooie reacties voorbij zien komen over haar eerdere prentenboeken, dus dat maakt me wel heel nieuwsgierig naar Het verloren vosje. De cover is in ieder geval al heel erg mooi en nodigt uit tot lezen. Ik weet zeker dat kindjes verliefd worden op de ‘vosjes’ en het boek niet meer los willen laten!

Carolina Rabei heeft een hele fijne schrijfstijl voor kinderen. Het is simpel, vrolijk en de zinnen zijn lekker kort. Ze beschrijft alles heel lief en zacht. Je vliegt door het boek heen zonder dat je het echt door hebt. Het einde komt veel te snel en eigenlijk wil je nog wel even door blijven lezen. Het is echt genieten en ik denk dat Het verloren vosje echt zo een boek is waar kinderen geen genoeg van kunnen krijgen.

“Rood Vosje was haar aller-allerbeste vriendje, ze gingen altijd samen op avontuur!” – p. 4

Niet alleen het verhaal is geschreven door Carolina Rabei, ze heeft namelijk ook alle illustraties gemaakt in Het verloren vosje. En die zijn zo ongelooflijk MOOI. Ze stralen liefde uit en verwarmen het hart van de lezer. Je kijkt je ogen uit, want er is genoeg te zien door alle details die Carolina Rabei in haar illustraties heeft verwerkt. Net als van de tekst krijg je van de illustraties nooit genoeg. Het verloren vosje is een prentenboek dat je op meerdere manieren kan verslinden!

De combinatie van de tekst en de illustraties maken Het verloren vosje perfect voor iedereen. Dus ben je op zoek naar een lief, schattig en hartverwarmend prentenboek waarvan je keer op keer kan genieten? Dan is Het verloren vosje van Carolina Rabei het boek dat je zoekt. Het is ideaal om voor te lezen, maar ook om zelf te verslinden!