Recensie: Het Hotel op de Rots (Mel Hartman)

Titel: Het Hotel op de Rots

Auteur: Mel Hartman

Uitgeverij: Hamley Books (6 mei 2020)

Genre: Jeugdboek, Griezelig

Aantal bladzijdes: 240

Prijs: € 17,50

Hella gaat met haar broertje en ouders op vakantie, maar onderweg worden ze door een storm overvallen. Gelukkig komen ze het Rotshotel tegen, en ze besluiten om daar te overnachten. Er zijn nog meer gezinnen in het hotel gestrand. Alles lijkt normaal tot het gebouw van de grond loskomt en de lucht in schiet. En dan verdwijnen ook nog eens zomaar alle ouders. Samen proberen de kinderen het geheim van het hotel te ontraadselen. Daardoor komen ze al gauw in allerlei gevaarlijke situaties terecht, waarbij ze hun?angsten?onder ogen moeten zien. Wees maar niet bang. Of toch wel?

Mel Hartman ken je misschien wel van haar Young Adult-serie, de Dodenreeks. Als doden dromen is hiervan het eerste deel. Met Het Hotel op de Rots slaat ze een iets andere weg in, namelijk die van de kinderboeken. Maar je kan merken dat ze een echte fantasy schrijfster is, want dat komt ook in dit boek heel erg naar voren. Het Hotel op de Rots is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 9 jaar.

De prachtige cover doet het misschien niet meteen vermoeden, maar Het Hotel op de Rots is een heus griezelboek! Heel misschien is het beter dit boek niet vlak voor het slapengaan te lezen, want het is af en toe best wel spannend.. Al zorgt Mel Hartman er zeker voor dat de personages na elke griezelige gebeurtenis iets moois te wachten staat. Zo zwakt ze de engheid op sommige momenten toch een beetje af, waardoor Het Hotel op de Rots een perfect boek is voor kinderen die een beetje van griezelen houden.

Hoewel Het Hotel op de Rots een echt griezelboek is, heeft Mel Hartman er hele mooie boodschappen in verwerkt. Elk personage leert een belangrijke les tijdens dit spannende avontuur en ze zijn niet zomaar in het enge hotel terecht gekomen. Alles heeft een reden.. En niet alleen angsten worden overwonnen, maar het verhaal laat ook zien dat het belangrijk is om af en toe stil te staan bij hoe je, je gedraagt. Het Hotel op de Rots is mede hierdoor een boek dat je nog lang bij zal blijven.

Het Hotel op de Rots van Mel Hartman is eigenlijk geen enkel moment saai. Het verhaal zit vol met avontuur en als lezer val je van de ene spannende gebeurtenis in de andere spannende gebeurtenis. Door de vlotte en fantasierijke schrijfstijl van Mel Hartman zit je tijdens het lezen van Het Hotel op de Rots constant op het puntje van je stoel. Je blijft lezen, want je bent ontzettend benieuwd naar wat de personages allemaal nog mee gaan maken. En natuurlijk naar hoe het verhaal af gaat lopen..

Dus ben je nog op zoek naar een spannend, avontuurlijk en fantasierijk griezelboek voor een kindje van 9 jaar of ouder? Dan zeg ik zoek niet verder, want met Het Hotel op de Rots van Mel Hartman zit je zeker goed. Niet alleen is het lekker griezelen geblazen, dit verhaal laat ook nog eens een diepe indruk achter door alle mooie boodschappen die erin zitten!

Deze recensie is onderdeel van Het Hotel op de Rots-blogtour, georganiseerd door Uitgeverij Hamley Books. Voor alle deelnemende bloggers neem even een kijkje op mijn Bookstagram!