Recensie: Het geschenk van Happiness (Holly Martin)

Serie: Happiness (2)

Auteur: Holly Martin

Uitgeverij: Zomer & Keuning (17 november 2020)

Genre: Feelgood

Aantal bladzijdes: 270

Prijs: €17,50

Wanneer kerstliefhebber Ruby de kans krijgt om een winkeltje in Happiness te runnen dat het hele jaar kerstspullen verkoopt, hoeft ze niet lang over dat aanbod na te denken. Haar beste vriendin Willow woont er ook en tijdens Ruby’s bezoek in de zomer is ze al verliefd geworden op het kustdorpje. Maar ze is die zomer niet alleen gevallen voor het dorpje. De charmante kunstenaar Jacob maakte haar tijd in Happiness ook heel bijzonder. Ruby probeert zich te focussen op haar winkeltje, maar dat is nog niet zo makkelijk…

Het geschenk van Happiness is het tweede deel van de Happiness-duologie van Holly Martin. Het eerste deel, Het dorpje Happiness, las ik al in oktober en de recensie daarvan lees je HIER. Zoals jullie misschien wel weten vond ik de cover van het eerste deel heel erg leuk en kreeg ik er echt een vakantiegevoel van! Ook de cover van Het geschenk van Happiness is weer prachtig en dit keer helemaal in de kerstsfeer.

In Het dorpje van Happiness hebben we al kennis gemaakt met Ruby en Jacob en wisten we al dat ze allebei naar Happiness zouden gaan verhuizen. In Het geschenk van Happiness is het zover! Vanaf de allereerste pagina neemt Holly Martin je mee in de levens van Ruby en Jacob en val je in een warm bad, want je kent de bewoners van Happiness al. Daarnaast kom je er langzaam achter wat Ruby en Jacob in het verleden hebben meegemaakt en leer je ze een beetje kennen. Maar verder gebeurt er niet zoveel in het verhaal.

“Ik denk dat je voor een groot deel zelf kunt bepalen wie je bent en dat dat niet door je DNA of verleden bepaald wordt. Als je je verleden kunt loslaten, hoeft wat er gebeurd is, geen invloed op je toekomst te hebben.” – p. 78

Eigenlijk kent Het geschenk van Happiness dezelfde opbouw als Het dorpje Happiness. Het gaat wederom om twee personages, dit keer dus Ruby en Jacob, die niet op zoek zijn naar de liefde, maar dat wel bij elkaar vinden. Daarnaast komt het concept van ‘het geven van cadeautjes’ ook weer terug. Hierin zit dus eigenlijk niks vernieuwends en dit maakt het verhaal wederom een beetje voorspelbaar. Dit neemt natuurlijk niet weg dat Holly Martin een fijn en fluffy verhaal heeft geschreven, waarbij je niet hoeft na te denken!

Het geschenk van Happiness is het perfecte boek voor de aankomende feestdagen. Holly Martin weet namelijk moeiteloos een hele fijne kerstsfeer te creëren. De magie van Kerstmis weet ze perfect te vangen door kleine details te beschrijven, zoals het kopen van cadeautjes voor elkaar. En daarnaast heeft Ruby een hele grote liefde voor Kerstmis en dit ‘virus’ brengt zo over op de lezer.

Al met al is Het geschenk van Happiness van Holly Martin een leuk en fijn boek om eventjes tussendoor te lezen. Zeker rond de kerstdagen! Je hoeft er niet bij na te denken en je kan gewoon genieten van de liefde die opbloeit tussen Ruby en Jacob. Dus maak een lekkere kop koffie, thee of chocolademelk en ga lekker op de bank liggen met dit boek. Het zal je zeker een warm gevoel van binnen geven!

Deze recensie is onderdeel van de Happiness-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Eerder kon je al recensies lezen bij Koukleum, BookaddictNL, Het Boekenatelier, Leesmee, Judithblogtsolo en Bookstamel. De komende dagen kunnen je nog recensies verwachten bij Maartjeleest, Books and Sparkles en Books, Beers and Beyond. Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten. Je kan HIER alles terug zien!