Recensie: Het dorpje Happiness (Holly Martin)

Serie: Happiness (1)

Auteur: Holly Martin

Uitgeverij: Zomer & Keuning (13 oktober 2020)

Genre: Feelgood

Aantal bladzijdes: 320

Prijs: €17,50

Willow heeft behoefte aan een nieuwe start. Haar relatie is net voorbij en iedereen in het dorpje waar ze woont, heeft er een mening over. Als Willow een advertentie ziet om een jaar lang gratis in het dorpje Happiness te wonen, lijkt het een droom. Ze pakt haar koffers en vertrekt. De droom blijkt te mooi om waar te zijn: het dorpje is lang niet zo lieflijk als op de foto’s en de meeste pittoreske pandjes bevinden zich in erbarmelijke staat. Maar Willow geeft niet zomaar op en gelukkig staat ze er niet alleen voor.

Het dorpje Happiness is het eerste deel in de Happiness-duologie van Holly Martin. De cover is in ieder geval al helemaal geweldig en geeft me een heerlijk (vakantie)gevoel vanbinnen. Zodra je begint met lezen merk je meteen dat Holly Martin een ontzettend fijne schrijfstijl heeft. Het is simpel, toegankelijk en ze duikt meteen het verhaal in. Ze doet niet echt aan opbouw en gaandeweg vertelt ze je wat meer over wat Willow heeft meegemaakt voordat ze naar Happiness kwam.

In Het dorpje Happiness is er sprake van ‘instalove’ tussen Willow en Andrew. Dit betekent dat het meteen liefde op het eerste gezicht is en hierdoor zit er weinig opbouw in de relatie die tussen Willow en Andrew ontstaat. Ondanks het feit dat ze beiden eigenlijk nog niet op een nieuwe relatie zitten te wachten zijn ze binnen 3 dagen stapelverliefd op elkaar. Van instalove moet je houden en het is waarschijnlijk niet voor iedere lezer weggelegd, omdat het iets minder realistisch is.

“Ik denk dat je soms iemand ontmoet die het waard is om al je zelfopgelegde regels te overtreden.’ Hij keek haar diep in de ogen. ‘En dat je soms iemand ontmoet die het waard is om op te wachten.” – p. 80

Holly Martin weet de magie van het dorpje Happiness goed op de lezer over te brengen. Door de mooie beschrijvingen van het kasteel, de kleine huisjes en de cliff (met de zee erachter) komt Happiness tot leven voor de lezer. Het is er heel gemoedelijk en de inwoners zijn stuk voor stuk echte lieverds! De hoofdpersonages zijn Willow en Andrew. Beiden dragen een verleden met zich mee, al wordt er op die van Andrew een stuk dieper in gegaan dan op die van Willow. De chemie tussen Willow en Andrew is heel lief en komt goed op de lezer over.

Het plot in Het dorpje Happiness is redelijk dun. Er gebeurt niet heel veel in het verhaal. Holly Martin focust vooral op de liefde die tussen Willow en Andrew opbloeit en hun gevoelens voor elkaar. Doordat dit zo snel gaat zit er niet veel diepgang in het boek, maar dat hoeft ook niet per se. Het dorpje Happiness is hierdoor een lekker fluffy boekje vol met clichés en leest makkelijk weg. Er zitten niet echt hele verrassende wendingen verwerkt in Het dorpje Happiness en het is dus een beetje voorspelbaar.

Ben je dus op zoek naar een boek vol met snel opbloeiende liefde waarbij je verder niet hoeft na te denken? Dan is Het dorpje Happiness van Holly Martin zeker een boek voor jou. Het is fluffy, schattig en soms best sexy! Het vervolg Het geschenk van Happiness gaat over Ruby, de vriendin van Willow. Nog even geduld, want dit boek verschijnt rond 17 november.

Deze recensie is onderdeel van de Happiness-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Vandaag mocht ik deze toffe tour als allereerste aftrappen. De komende dagen kunnen je recensies verwachten bij Bookstamel, Books and Sparkles, Books, Beers and Beyond, Koukleum, Judithblogtsolo, Bookaddictnl, Leesmee, Maartjeleest en Het boekenatelier. Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten. Je kan HIER alles terug zien!

4 thoughts on “Recensie: Het dorpje Happiness (Holly Martin)