Recensie: Hé, Yopa! (Paul McCartney)

Illustrator: Kathryn Durst

Uitgeverij: Rubinstein (3 september 2019)

Genre: Kinderboek (4 – 8 jaar)

Aantal bladzijdes: 32

Prijs: € 14,99

Maak kennis met Yopa – een dappere ontdekkingsreiziger die vol verrassingen zit…

Met zijn magische kompas neemt Yopa zijn vier kleinkinderen mee op duizelingwekkende avonturen over de hele wereld! Reis met ze mee op de rug van een vliegende vis, ontwijk een stampende kudde woeste buffels en ontsnap aan een lawine!

In dit magische verhaal voor de hele familie neemt muzieklegende Paul McCartney zijn lezers mee op wereldreis én zorgt dat ze op tijd weer in bed liggen.

Hé, Yopa! van Paul McCartney bestaat niet uit meer één enkel avontuur, maar uit een aantal verschillende avonturen! Yopa neemt zijn kleinkinderen, of luitjes zoals hij ze zelf noemt, mee naar verschillende werelden mét een magisch kompas. Ze maken de leukste dingen mee en dat maakt dit prentenboek erg leuk om te lezen! Je weet nooit welk nieuw avontuur Yopa en zijn kleinkinderen te wachten staat.

De schrijfstijl van Paul McCartney is magisch, vlot en uniek. Met maar een paar zinnen neemt hij je mee op avontuur, maar het leukste is dat je met wat eigen fantasie het verhaal nog veel uitgebreider kan maken tijdens het voorlezen. Er is namelijk maar weinig tekst, maar gelukkig helpen de kleurrijke illustraties de voorlezer om het verhaal nog meer tot leven te laten komen.

“Laat de naald van het kompas maar draaien en ons naar verre landen waaien!”

Dus niet alleen Paul McCartney heeft dit boek tot een succes gemaakt, ook de prachtige illustraties van Kathryn Durst hebben hier een groot aandeel in. De cover van Hé, Yopa! geeft alvast een voorproefje van wat je aan de binnenkant kan verwachten. De illustraties zijn levendig, vol met details en zorgen ervoor dat het bijna lijkt alsof je naar en film zit te kijken. Sommige illustraties vullen zelfs 2 pagina’s!

Hé, Yopa! van Paul McCartney is echt een prentenboek dat kleine kindjes samen met hun opa’s moeten lezen, dat is namelijk wel echt het allerleukste! En er zijn natuurlijk niet zoveel boeken speciaal voor opa’s, dus dat maakt dit prentenboek extra speciaal. Maar Hé, Yopa! kan natuurlijk ook voorgelezen worden door moeders, vaders, oma’s, tantes etc. Het blijft sowieso een geweldig prentenboek, die een plaatsje in de kast verdient!