Recensie: Hard tegen Hart (Karen Wijns)

Serie: Verborgen Agenda’s (1)

Auteur: Karen Wijns

Uitgeverij: Dutch Venture Publishing (21 augustus 2017)

Genre: Feelgood, Roman

Aantal bladzijdes: 308

Prijs: €17,95

Prins Victor van Tolosa kan zijn ogen niet geloven. De privédetective die hun beveiliging zal moderniseren, is de verdwenen prinses Katharina van Saval! Een blik is voldoende om het vuur van zijn passie aan te wakkeren.Hij gooit al zijn charmes in de strijd, zonder het verhoopte resultaat. Naarmate de tijd verstrijkt, leert hij meer over Katharina en haar verleden. Om hun ontluikende liefde te redden, moet hij haar laatste mysteries ontrafelen: waarom is ze jaren geleden gevlucht? En voor wie?

Vanaf hun eerste ontmoeting weet Katharina dat Victor haar in moeilijkheden zal brengen. Koppig weigert ze haar vrijheid op het spel te zetten, zelfs niet voor een veel te aantrekkelijke man met smeulende, groene ogen. Wanneer ze dichter naar elkaar toe groeien, wordt ze voor een hartverscheurende keuze geplaatst. Wat ze ook doet, op het einde wacht verdriet. Want het kwaad dat haar onverbiddelijk achtervolgt, zal pas stoppen als hij haar opnieuw in zijn klauwen heeft. En iedereen waar ze om geeft kan en zal tegen haar gebruikt worden…

Wat heeft Karen Wijns een ontzettend fijne schrijfstijl zeg! Je blijft maar doorlezen en zonder dat je het in de gaten hebt is het boek alweer uit. Je wordt gewoon vanaf de allereerste pagina het verhaal ingetrokken. Hard tegen Hart begint meteen vrij spannend. Een meisje is op de vlucht. Maar voor wie? En waarom? Als het verhaal in Hard tegen Hart vordert kom je erachter voor wie zij op de vlucht is. Maar wat heeft diegene gedaan dat ze zo bang voor hem is?

Al heel snel komt de woest aantrekkelijke prins Victor van Tolosa op het toneel. De spanning tussen hem en prinses Katharina van Saval is meteen voelbar, ze vinden elkaar aantrekkelijk en vooral Victor schuift dit niet onder stoelen of banken. Katharina is erg terughoudend vanwege haar verleden, ze geeft daarom ook niet direct toe aan haar gevoelens, waardoor er eerst een vriendschap tussen de twee ontstaat. Die vriendschap verandert langzaam in een allesbeheersende liefde waar iedereen wel van droomt. Karen Wijns weet dit mooi op te bouwen zodat het niet op een onnatuurlijke manier overkomt!

Langzaam kom je achter het verhaal van Katharina. Ze vertrouwt Victor steeds meer en onthult beetje bij beetje wat er met haar gebeurd is en dat is heftig. Je voelt haar tweestrijd en leeft ontzettend met haar mee. Ze vindt het moeilijk om zichzelf toe te staan om gelukkig te zijn, ze is zo bang dat alles weer in duigen valt. Ze wilt zelfs Victor ten koste van haar eigen geluk beschermen en hierdoor ga je van haar houden. Katharina is een ontzettend sympathiek personage en je sluit haar zonder na te denken in je hart! Net als Victor trouwens en de andere leden van zijn familie.

“Als ik hieraan toegeef, zal ik Victors leven verwoesten door hém naar hier te halen. Ik wil niet dat hij ook in dit paleis alle herinneringen bevuilt. Als ik echt om hem geef, moet ik hem beschermen door hem te laten gaan.’

Hoewel romantiek de boventoon voert is het verhaal in Hard tegen Hart ook spannend. Naar het einde van het boek wordt de spanning redelijk goed opgebouwd, maar daar komt vrij abrupt een einde aan. Karen Wijns had hier iets meer diepgang in aan kunnen brengen, maar storend was dit echter niet echt. Het boek is natuurlijk wel een Feelgood roman en daar is Hard tegen Hart met vlag en wimpel voor geslaagd.

Tot slot wil ik nog even vermelden dat Karen Wijns in Hard tegen Hart ontzettend mooie en ontroerende zinnen op papier weet te zetten. Het raakt de lezer en roept tal van emoties op tijdens het lezen! Liefde is iets dat je nooit mag opgeven en altijd een kans moet geven en in Hard tegen Hart komt dat tot leven. Je wordt meegesleurd in een prachtige liefde (met ups en downs).

“Hij kan je gelukkig maken als je dat toelaat. Neem een risico, open je hart, leg je ziel bloot en spring.”

Hard tegen Hart van Karen Wijns is het ideale boek voor liefhebbers van romantiek en mysteries. Doordat je wil weten wat er met Katharina is gebeurd kan je het boek niet aan de kant leggen. Geen wonder dat ik het binnen twee dagen heb uitgelezen! Ik kan niet wachten op het volgende boek in deze serie ‘Dromen zijn Bedrog’.