Recensie: Genadeloze Koning (Meghan March)

Uitgeverij: SVM Publishing (18 januari 2019)

Genre: Roman, New Adult

Aantal bladzijdes: 166

Prijs: € 6,99 (e-book)

New Orleans is van mij.

Je kent me niet bij naam, maar ik heb de touwtjes van alles wat je ziet in handen – en ook van alles wat je niet ziet. Mijn invloed kent geen grenzen en mijn eisen worden altijd ingewilligd.

Er was geen goede reden voor me om geld te lenen aan een distilleerderij, een bijna failliet familiebedrijf, behalve dat het me een fijn gevoel geeft dat ze daarom bij mij in het krijt staan. Dat zíj daarom bij mij in het krijt staat.

Ze weet niet dat ze mijn aandacht heeft getrokken. Ze had beter op moeten passen. Ik zorg ervoor dat ze van mij wordt. En dan verslind ik haar met haar en huid. Wie weet houd ik haar wel bij me. Het is tijd voor haar om haar schuld in te lossen. Keira Kilgore, je nieuwe eigenaar heet Lachlan Mount.

Genadeloze Koning is het eerste deel in de Mount-trilogie van Meghan March. Het is een boek vol met passie, erotiek en spanning! Naar mijn idee is Genadoloze Koning echt een combinatie tussen King en 50 Shades of Grey.  Het gaat namelijk over een crimineel die een vrouw ‘tegen haar wil’ naar hem laat verlangen en daarbij komen ook een aantal seksspeeltjes om de hoek kijken!

Zoals je misschien al merkt is het boek niet weggelegd voor mensen die niet van erotiek houden. Al vrij snel komt dit in het verhaal voor en af en toe wordt het best wel heftig. De lezer zal Genadeloze Koning ongetwijfeld met rode oortjes lezen, want Meghan March schuwt helemaal niks. Van tepelklemmen tot intieme piercings, alles komt aan bod in Genadeloze Koning.

Het verhaal draait om Keira en Lachlan. Beide zijn het ontzettend intrigerende personages waar je meer over wilt weten. Keira lijkt op het eerste gezicht een onschuldig meisje, maar er gaat meer schuil achter het masker dat ze op heeft gezet. Ze geeft zich zeker niet zomaar gewonnen en laat Lachlan heel veel moeite doen. Hij is dit niet gewend, maar het intrigeert hem wel. Hij verlangt alleen maar nog meer naar haar. En de aantrekkingskracht tussen Keira en Lachlan is gewoon geweldig goed beschreven door Meghan March. Er is geen enkel moment waarop de lezer niet hoopt dat de vonk overslaat.

“In mijn stad is er maar één koning en dat ben ik. Ik regeer door angst, maar krijg respect door mijn acties.” – p. 51

Meghan March heeft een hele fijne schrijfstijl. Ze neemt je met gemak mee in de wereld van Lachlan Mount en Keira Kilgore. Ze draait er niet om heen en schrijft to-the-point. Toch weet ze de personages en het verhaal de nodige diepgang te geven. Er wordt een aantal keren terug gegrepen op het verleden waardoor je vooral Keira beter leert kennen. Ook de verrassende wendingen maken de Genadeloze Koning een boek dat je niet snel vergeet.

In de Genadeloze Koning zal je niet heel erg veel romantiek tegenkomen, maar er is wel ontzettend veel spanning tussen de hoofdpersonages. Dat is zeker wel de kracht van dit boek. Hierdoor blijf je gewoon doorlezen en wil je de Genadeloze Koning niet aan de kant leggen. Tip: begin met lezen als je de hele dag de tijd hebt en niet gestoord kan worden!

Ook weet Meghan March hoe ze de lezer moeten laten verlangen naar het volgende boek in de Mount-trilogie. Wat een ontzettend goed einde! Er waren meerdere gebeurtenissen die ik echt niet zag aankomen. Kom maar op met de Rebelse Koningin. Ik ben namelijk nog lang niet klaar met Lachlan en Keira!