Recensie: Flirten met de baas (Natasha Madison)

Genre: Roman, Feelgood, New Adult

Aantal bladzijdes: 343

Prijs: €16,95

Eén blik, één aanraking. Eén nacht.
Als we de regels breken, zal ons leven nooit meer hetzelfde zijn.
Dus het is een goede zaak, dat regels werden gemaakt om te verbreken.

Laurens man, Jake, zet een punt achter hun huwelijk om een leven op te bouwen met de lerares van hun zoon, Camilla. Lauren is gebroken, maar weet toch haar schouders eronder te zetten en door te gaan met haar leven. En dat begint met een nieuwe baan! Ze wordt de secretaresse van de onwijs aantrekkelijke Austin. De twee kunnen elkaar niet luchten of zien, maar er ontstaat een aantrekkingskracht waar ze beiden niet goed bestand tegen blijken te zijn. Alleen heeft Austin een belangrijke regel op het werk: ‘niet neuken waar je eet’. Gaat hij zijn eigen regels breken om Lauren voor zich te winnen? Of blijft hij hunkeren naar een verlangen?

Flirten met de baas wordt vanuit twee verschillende perspectieven verteld, namelijk uit die van Lauren en uit die van Austin. Vanaf hun allereerste ontmoeting draaien ze om elkaar heen en het is leuk om als lezer te weten wat ze allebei over elkaar denken. Hoewel ze elkaar in het begin niet laten merken dat ze elkaar leuk vinden, zeggen hun gedachten over elkaar iets heel anders. Verschillende situaties lees je vanuit allebei de personages en dit geeft een extra dimensie aan het verhaal. De lezer raakt hierdoor geïntegreerd en kan niet wachten totdat Lauren en Austin voor elkaar kiezen. Natasha Madison weet de spanning hierdoor onwijs goed op te bouwen.

In Flirten met de baas voelt de lezer meteen een bepaalde verbondenheid met Lauren. Ze is leuk, grappig, eigenwijs en standvastig. En ook Austin sluit je meteen in je hart. Ondanks zijn lompe gedrag heeft hij een klein hartje en weet hij de lezer te raken. Niet alleen de hoofdpersonages komen goed uit de verf, ook de personages erom heen leer je kennen. Zoals Laurens zusje, Kayleigh, en Austins beste vriend, Noah. Natasha Madison weet haar personages dus voldoende diepgang mee te geven in het verhaal. Ze komen echt tot leven.

En wat een humor heeft Natasha Madison in Flirten met de baas weten te stoppen! Ik heb een aantal keer ontzettend hard op moeten lachen en dat leverde me toch een paar vreemde blikken op. Dit gebeurde vooral aan het begin van het boek, het tweede deel stond in het teken van heel andere dingen. Deze opdeling in het verhaal maakt het interessant en je blijft gewoon doorlezen. Er is geen moment in het verhaal geweest dat het saai werd en ik het heb weggelegd. Ik heb het in één ruk uitgelezen!

Dit kwam ook mede door de fijne schrijfstijl van Natasha Madison. Ze maakt gebruik van korte zinnen en hoofdstukken waardoor je in een goede leesflow komt te zitten. Hier en daar zaten er wel een paar kleine typefoutjes, maar daar lees je op zich wel snel overheen. Er zaten geen echte twists in het plot verwerkt, maar dat was ook helemaal niet nodig. Je wilt dat het verhaal maar één kant opgaat en dat kan niet snel genoeg gebeuren.

Kortom, Flirten met de baas van Natasha Madison is een heerlijke Feelgood roman die vol met humor zit en je in één dag uit kunt lezen. Ideaal voor de zomer, met een koud glas wijn! Ik kan niet wachten om het volgende deel Flirten met de playboy te gaan lezen. Ik hoop dat die niet zo goed is als dit boek!