Recensie: Feel Again (Mona Kasten)

Auteur: Mona Kasten

Uitgeverij: Boekerij (20 oktober 2020)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 384

Prijs: € 20,-

Hij zou niet meer dan een projectje zijn, maar haar hart heeft andere plannen

Sawyer Dixon is jong, stoer – en een buitenstaander. Sinds de dood van haar ouders heeft ze voor niemand meer haar hart opengesteld. Dat verandert als ze Isaac Grant ontmoet. Met zijn nerdbril en vreemde kleding is hij eigenlijk precies het tegenovergestelde van het type waar Sawyer voor valt. Wanneer Isaac, die klaar is met het singlebestaan, haar om hulp vraagt, sluiten de twee een deal: Sawyer verandert Isaac in een bad boy en mag zijn ontwikkeling vastleggen als fotoproject voor haar studie. Maar Sawyer had niet verwacht dat Isaac en zij zulke intense gevoelens voor elkaar zouden krijgen.

De kans is groot dat je de recensies van Begin Again en Trust Again al op mijn blog voorbij hebt zien komen. En dan weet je ook dat ik ontzettend enthousiast ben over de Again-serie van Mona Kasten. In elk boek volgen we het liefdesverhaal van een ander koppel en iedereen heeft dan ook zijn eigen problemen om te overwinnen. Hierdoor lijken de verhalen niet echt op elkaar. Maar zijn ze wel vertrouwd, omdat de personages uit de eerdere boeken soms even voorbij komen.

Mona Kasten weet in elk deel van de Again-serie haar hoofdpersonages op een hele natuurlijke manier tot leven te laten komen en de harten van haar lezers te veroveren. Toen ik in eerste instantie las dat Feel Again over Sawyer zou gaan dacht ik ‘meh, dit wordt niet mijn favoriete deel uit de serie’. Maar die mening moet ik toch enigszins bijstellen. Mona Kasten geeft namelijk een uniek kijkje in het hoofd en de gedachten van Sawyer en hierdoor kan je, je gemakkelijk in haar inleven en sympathie voor haar opbrengen. Ze wordt een heel tastbaar personage, bijna een vriendin.

“Zijn woorden lijmden alles wat gisteravond in me aan diggelen was geslagen. Scherfje voor scherfje.” – p. 173

De opbouw van ieder deel in de Again-serie verloopt eigenlijk een beetje op dezelfde manier. Ook bij Feel Again gaat het over een meisje dat al veel meegemaakt heeft en andere mensen moeilijk toe kan laten. Het verhaal is dus vooral gebaseerd op het naar elkaar toegroeien en elkaar vervolgens weer afstoten. Hierdoor zitten er geen verrassingen in Feel Again en is het verhaal redelijk voorspelbaar. Ik kan me zo voorstellen dat er lezers zijn die denken van ‘ik heb het nu wel gezien’. Toch is Feel Again de moeite waard, want Sawyer en Isaac de leukste personages tot nu toe!

Ik weet niet precies hoe Mona Kasten het doet, maar ze weet perfect hoe ze de lezer verslaafd moet maken aan het lezen van Feel Again. Dit is wederom zo een boek dat je niet meer loslaat. Ondanks het feit dat je misschien wel weet hoe het verhaal gaat lopen, wil je het toch met eigen ogen lezen. Je wilt de gevoelens van Sawyer en Isaac ontdekken. Samen met hen op reis gaan en erachter komen wat liefde betekent.

Kortom, als je van Begin Again en Trust Again genoten hebt dan mag Feel Again eigenlijk niet in je collectie ontbreken. Naar mijn mening is dit het beste deel van de Again-serie, omdat de personages best complex zijn. En Mona Kasten weet ervoor te zorgen dat je van een personage gaat houden, terwijl je die eerst haatte. Dan ben je toch wel een geweldige auteur!

Tagged , , , , , ,