Recensie: Fantasia XIV – Terug in de tijd (Geronimo Stilton)

Titel: Terug in de tijd

Serie: Fantasia (14)

Auteur: Geronimo Stilton

Uitgeverij: De Wakkere Muis (18 oktober 2019)

Aantal bladzijdes: 672

Prijs: €36,50

De ring die Florina aan Geronimo in bewaring heeft gegeven is gestolen! Geronimo moet zelf naar Fantasia om zijn gi-ga-blunder op te biechten. Wat zijn ze kwaad! Want wie de ring in handen heeft kan regeren over de gewone wereld en het Rijk van Fantasia. Voor straf moet Geronimo zelf op pad om deze machtige ring terughalen. Dit is een muizenissig, spannende en gevaarlijk reis. En als Geronimo er niet in slaagt de ring terug te brengen, zal er een andere koning(in) gekozen worden in plaats van Florina. Piep! Er staat wel heel veel op het spel.

Wederom neemt Geronimo Stilton de lezer op avontuur in het Rijk van Fantasia. Dit keer moet hij de Gevleugelde Ring terug zien terug te stelen, want anders raakt Florina haar troon kwijt. Dat mag natuurlijk niet gebeuren. We zien weer allemaal magische wezens voorbij komen zoals tovenaars, heksen, elfen en draken! Tijdens het lezen kijk je dus echt je ogen uit, want de illustraties zijn weer onwijs gedetailleerd en nemen je mee in het spannende, grappige en avontuurlijke verhaal. GI-GA-Geitenkaas wat gebeurt er weer veel.

Wat de boeken over Geronimo Stilton altijd ontzettend leuk maakt is dat je niet alleen een verhaal aan het lezen bent. Je vindt namelijk altijd voldoende puzzeltjes en spelletjes tussen het lezen door. Daarnaast is er in Terug in de tijd zelfs ruimte voor verschillende recepten! Hoe leuk is het om samen iets lekkers te maken wat Geronimo Stilton ook heeft gegeten. Dit boek is hierdoor ook erg geschikt voor kinderen die niet uren achter elkaar kunnen lezen, maar af en toe ook even afleiding nodig hebben.

Verder vind je bij dit avontuur een hele toffe 3D-bril. Super leuk hoe sommige illustraties nog meer tot leven komen als je ze in 3D ziet, zoals de indrukwekkende sterrendraak (wat is hij mooi). En er zitten zelfs geurpagina’s verstopt in Terug in de tijd, soms ruikt het heel lekker en soms heel vies! Het is in ieder geval een grappige toevoeging aan het boek en je wordt natuurlijk helemaal de wereld van Geronimo Stilton ingetrokken.

Als echte Geronimo Stilton-fan mag Terug in de tijd natuurlijk niet in jouw muizenissige collectie ontbreken! En ondanks dat dit het 14de deel van de Fantasia-serie is kan je dit boek prima los lezen.. Al is het stiekem natuurlijk veeeel leuker om de eerdere delen gewoon te lezen.