Recensie: Elle & Darcy (Alexandria Bellefleur)

Titel: Elle & Darcy

Auteur: Alexandria Bellefleur

Uitgeverij: Zomer & Keuning (1 december 2020)

Genre: Feelgood

Aantal bladzijdes: 351

Prijs: € 16,99

Na een verschrikkelijke date besluiten Elle en Darcy dat ze nooit meer afspreken. Ze zijn te verschillend: Elle is een dromerige Twitter-astrologe die op zoek is naar haar soulmate, Darcy is een no-nonsense actuaris die niet van verrassingen houdt. Ze nemen afscheid, maar niet voor lang. Darcy wordt gek van haar bemoeizuchtige broer die matchmaker speelt en doet Elle een voorstel: tot oudejaarsavond doen ze alsof ze een relatie hebben. Daarna hoeven ze niets meer met elkaar te maken te hebben. Maar hoe eindigt het toneelstukje als de gevoelens echt worden?

Elle & Darcy is de debuutroman van Alexandria Bellefleur en alleen de cover van dit boek roept al hoge verwachtingen op! Het is namelijk echt zo een cover die ik meteen op zou willen pakken in de boekenwinkel. De twee vrouwen op de voorkant zijn zo schattig samen, want kijk nou hoe lief ze elkaars hand vast hebben. Daarnaast krijg ik echte ‘romcom vibes’ van de cover en de synopsis, Elle & Darcy kan niet anders dan genieten worden.

Je leest het verhaal om en om vanuit de perspectieven van Elle en Darcy. Op die manier zorgt Alexandria Bellefleur dat je beide personages goed leert kennen, omdat je weet wat er in hun hoofdjes omgaat. Daarnaast zorgt deze perspectiefwisseling ervoor dat het leestempo redelijk hoog ligt. Je wilt namelijk van beide personages weten hoe ze iets ervaren hebben. Trek dus vooral geen overhaaste conclusies voordat je de andere kant van het verhaal weet! Elle & Darcy lees je hierdoor in één ruk uit.

Elle is stiekem wel mijn favoriete personage uit het verhaal. Ze is zo lekker onhandig en staat achter hetgeen waarin zij gelooft. Tijdens haar werk houdt ze zich bezig met onder andere sterrenbeelden, planeten, dierenriemen, zielverwanten en daar ben ik altijd geïnteresseerd in geweest. Dus ik heb Elle vanaf de allereerste bladzijde in mijn hart gesloten. Darcy is iets stugger en meer down-to-earth, maar niet veel later verovert ook zij je hart.

“Brendon was dan misschien een romantische idealist, en als hem dat blij maakte, prima. Goed voor hem. Maar zij kende de waarheid. Het leven was geen sprookje en zij was niet de uitzondering.” – p. 32

In Elle & Darcy staat eigenlijk het ‘nep daten’ centraal. Hoewel het een bekend concept is, weet Alexandria Bellefleur er een verhaal van te maken dat toch uniek aanvoelt. Want alles hieromheen is gewoon origineel; de personages, de opbloeiende liefde tussen twee vrouwen en het gemak waarmee Alexandria Bellefleur dit op de lezer weet over te brengen!

De schrijfstijl van Alexandria Bellefleur is verslavend, levendig en beeldend. Tijdens het lezen van Elle & Darcy had ik bijna het idee dat ik naar een echte romcom op de televisie aan het kijken was. Op een enkel moment viel het tempo even weg en werd het een klein beetje langdradig, maar dat vergeven we Alexandria Bellefleur. Ze heeft met Elle & Darcy namelijk een geweldig liefdesverhaal tussen twee vrouwen neergezet.

Ik kan dus bijna niet anders dan Elle & Darcy van Alexandria Bellefleur aanraden om op je verlanglijstje te zetten voor de aankomende feestdagen! En stiekem moet je hem eigenlijk al daarvoor lezen, want Kerstmis en oud & nieuw komen voorbij en Elle & Darcy zorgen ervoor dat je helemaal in de feeststemming komt. Hun liefde zal je hart verwarmen.

Deze recensie is onderdeel van de Elle & Darcy-blogtour, georganiseerd door Zomer & Keuning! Eerder kon je al recensies lezen bij Books.and.paper & Aboutmybookshelf. De komende dagen kan je nog recensies verwachten bij Favoritez, Dutchbookdragon, Turnthepages, The Confessions of a Booknerd, Axellesbooks, Cup of Books en Anbookish. Ik hoop dat jullie van alle recensies genieten. Je kan HIER alles terug zien!