Recensie: Een bloedstollende middernacht (Geronimo Stilton)

Titel: Een bloedstollende middernacht

Auteur: Geronimo Stilton

Uitgeverij: De Wakkere Muis (2 oktober 2019)

Aantal bladzijdes: 116

Prijs: € 10,95

Er is een noodgeval op het Schedelslot, het griezeligste kasteel van heel Muizeneiland. Gi-ga-lang geleden is op het Schedelslot door een geheimzinnige voorknager van de Duistermuizen een gi-ga-groot geheim verstopt. Maar de familie Duistermuis mag dit pas zoeken in een schrikkeljaar waarbij 30 oktober op een vrijdag valt. En laat dat nu net morgen op zijn! Er zit voor Geronimo niets anders op dan Duifje Duistermuis te helpen. De speurtocht door het kasteel kan beginnen, brrr!

Een bloedstollende middernacht van Geronimo Stilton is een perfect boek voor tijdens Halloween en iedereen die wel een beetje van griezelen houdt. Het is spannend, soms een beetje eng, maar natuurlijk ook weer erg grappig zoals we van Geronimo Stilton zijn gewend. Gi-Ga-Geitenkaas!

In Een bloedstollende middernacht nemen Geronimo en Duifje de lezer mee naar het Schedelslot. Hier woont de familie Duistermuis! Ze gaan op zoek naar het waardevolste geheim en hiervoor moeten ze verschillende raadsels (enigma’s) oplossen. Als lezer zijnde kan je zelf ook een beetje mee puzzelen, want het antwoord wordt niet meteen gegeven. Sommige raadsels zijn makkelijker dan anderen, maar dat maakt Een bloedstollende middernacht juist zo leuk en interactief!

Zoals ik al zei is Een bloedstollende middernacht van Geronimo Stilton echt een geweldig boek om lekker mee te griezelen. Het verhaal speelt zich af tijdens Halloween en dat is te merken! Zo kom je vleermuisjes, sarcofagen en geesten tegen. Alles is weer tot in de puntjes uitgewerkt: er is een mooie plattegrond van het Schedelslot in het boek te vinden en de illustraties passen perfect bij het verhaal.

Natuurlijk is Een bloedstollende middernacht niet alleen maar spannend, griezelig en grappig. Er zit namelijk ook een hele mooie boodschap in het verhaal verwerkt. Deze is in dit boek van Geronimo Stilton veel duidelijker aanwezig dan in de eerdere boeken over Geronimo die ik gelezen heb. De boodschap geeft Een bloedstollende middernacht net iets extra’s, waardoor het boek je langer bijblijft.

Een bloedstollende middernacht is weer een heerlijke toevoeging aan de reeks over Geronimo Stilton en mag zeker niet ontbreken in de collecties van kinderen die van griezelen houden!