Recensie: Dromen zijn (geen) bedrog (Melissa Blad)

Uitgeverij: April Books (14 oktober 2022)

Genre: Steamy, Kort verhaal

Aantal bladzijdes: 25

Prijs: € 2,- (ebook of €20,- voor de gehele verhalenbundel Out of Office)

——————————————————————

Hannah schaamt zich rot voor de droom over haar baas. Maar wat als die droom uitkomt

Een seksdroom over je baas? Oef… Hannah droomt wel heel erg levendig over haar aantrekkelijke baas, Drew. Als ze hem kort daarna onder ogen moet komen, wil ze het liefst door de grond zakken. Gelukkig is ze een onzichtbaar type – iets waar ze meestal niet blij mee is, maar nu wel. Alleen lijkt het wel alsof ze voor Drew helemaal niet onzichtbaar is.

——————————————————————

Melissa Blad is een gloednieuwe auteur in het boekenvak, maar heeft al langere tijd een hele toffe Bookstagram onder de naam Dutchbookdragon. In 2021 werd zij met haar verhaal Wedding Date derde in de fanfictie schrijfwedstrijd van Zomer & Keuning! En dit jaar won zij met haar verhaal Dromen zijn (geen) bedrog de schrijfwedstrijd van April Books. Samen met nog 8 andere verhalen vind je Dromen zijn (geen) bedrog in de steamy verhalenbundel Out of Office. Hierin staat verleiding op de werkvloer centraal. Melissa Blad neemt ons mee in het verhaal van de ietwat verlegen Hannah en de knappe CEO Drew!

Vanaf het allereerste woord weet Melissa Blad de aandacht van de lezer te pakken. Je belandt namelijk midden in de actie. Met haar fijne, verslavende en beeldende schrijfstijl (vol met mooie metaforen) neemt Melissa Blad je in Dromen zijn (geen) bedrog moeiteloos mee in het verhaal van Hannah en Drew. Twee personages die meteen sympathiek overkomen. Ondanks dat Dromen zijn (geen) bedrog maar een kort verhaal is krijgen ze wel de nodige diepgang en leer je het karakter van beide personages kennen (net als een van Hannahs beste vriendinnen Sadie). Maar het verhaal is wel geheel vanuit Hannahs perspectief geschreven waardoor vooral haar gevoelens tot leven komen tijdens het lezen van Dromen zijn (geen) bedrog.

“Han-nah. Hij sprak haar naam net zo uit als in haar droom. Haar naam was als het zoetste chocolaatje dat hij in zijn mond hield. Net iets langer dan gebruikelijk, om er nog meer van te kunnen genieten.”

Voor mensen die een beetje erotiek wel kunnen waarderen in een verhaal kunnen hun hart ophalen met Dromen zijn (geen) bedrog. Op een hele toegankelijke, respectvolle en mooie manier laat Melissa Blad de steamy scènes tot leven komen. Het wordt nergens ongemakkelijk om te lezen! Daarnaast zitten er ook een aantal verrassingen in het verhaal verwerkt. En soms laten die je hardop grinniken. Hierdoor zit er een mooie dynamiek en balans in Dromen zijn (geen) bedrog, zo wordt het nergens saai of voorspelbaar (al hoop je natuurlijk wel dat het verhaal een bepaalde kant op gaat). Een ding is zeker en dat is dat ik nog geen genoeg heb van Hannah en Drew, ik wil veel meer over ze lezen..

Zoals je hierboven kan lezen ben ik zeker fan van Dromen zijn (geen) bedrog en krijgt het van mij 5 welverdiende sterren. Wat een top verhaal om mee te debuteren. Dus heb jij nog niks van Melissa Blad gelezen? Dan zou ik heel snel Dromen zijn (geen) bedrog gaan lezen! Het heeft alles wat een steamy verhaal nodig heeft; van sympathieke personages met voldoende diepgang tot mooie metaforen tot sexy scènes. Met haar verslavende, beeldende en mooie schrijfstijl laat Melissa Blad je verlangen naar meer. Meer verhalen over Hannah en Drew. Maar ook naar meer andere verhalen van haar hand. En die gaan er komen, want in het voorjaar van 2023 verschijnt er een verhaal van haar in de verhalenbundel Verboden Vruchten!