Recensie: Dream Again (Mona Kasten)

Serie: Again (5)

Auteur: Mona Kasten

Uitgeverij: Boekerij (9 juni 2021)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 307

Prijs: € 20,-

Jude Livingston keert verslagen terug naar huis: haar droom om actrice te worden is in duigen gevallen. Ten einde raad trekt ze in bij haar broer in Woodshill en loopt ze uitgerekend haar ex tegen het lijf. Jude en Blake waren ooit een stel, tot zij besloot om haar dromen na te jagen in Los Angeles en hem achterliet – een keuze die hij haar nooit heeft vergeven. Hun aantrekkingskracht blijkt nog net zo sterk als vroeger, maar zijn ze er klaar voor om hun harten weer op het spel te zetten?

Dream Again is alweer het allerlaatste deel van de Again-serie, geschreven door Mona Kasten. Eerder las ik al Begin Again, Trust Again, Feel Again en Hope Again. In de recensies heb je kunnen lezen dat ik ontzettend erg van al deze boeken heb genoten met Feel Again als toppunt! Ik vind het dan ook heel jammer dat de Again-serie na Dream Again echt helemaal afgelopen is en ik hoop dat Mona Kasten deze serie met een knaller van een boek afsluit. Of haar dat daadwerkelijk gelukt is vertel ik jullie in deze recensie!

“Ik wenste dat dit moment nooit zou eindigen. Want voor het eerst sinds mijn aankomst had ik niet het gevoel dat ik het ergste was wat hem ooit was overkomen.” – p.84

Mona Kasten heeft er met Dream Again voor gekozen om gebruik te maken van een lange opbouw. Dream Again heeft in totaal 397 pagina’s en ze gebruikt er bijna 300 om tot het punt te komen waar je als lezer vanaf het begin al op hoopt. Aan de ene kant snap ik heel goed waarom het zo lang duurt, je komt er namelijk langzaam achter wat er allemaal tussen Blake en Jude in het verleden is gebeurd en dit geeft het verhaal erg veel diepgang. Vergeving kost tijd en dat is realistisch beschreven door Mona Kasten. Aan de andere kant vind ik het jammer dat er niet ook tussendoor iets spannends tussen de twee gebeurt, want dat is toch waarvoor je een New Adult boek leest.

Jude en Blake zijn beide intrigerende personages. Zoals je van Mona Kasten gewend bent hebben de personages voldoende meegemaakt in hun leven en komen ze tot leven voor de lezer. Je gaat om ze geven en gunt ze de wereld. In dit geval hun dromen, want dat is wat er centraal staat in Dream Again. Mona Kasten weet met haar prachtige quotes dan ook een mooie boodschap over te brengen die je misschien wel aan het denken zet. Het is belangrijk om je dromen na te jagen, ook al lijkt het soms nog zo hopeloos!

“Ik kan nu niets doen aan iets wat in de toekomst zou kunnen gebeuren. Het heeft geen zin om me daar zorgen over te maken. Je kunt alleen maar op de een of andere manier doorgaan.” -p. 201

Mona kasten is de koningin van mysterie! Net als in de voorgaande delen onthult ze in Dream Again beetje bij beetje informatie over wat er allemaal is gebeurd. Dit geldt voor zowel Blake als Jude. Hierdoor is Dream Again erg verslavend, als lezer wil je namelijk echt weten wat er met Jude in LA is gebeurd. Dit weet Mona Kasten lange tijd geheim te houden waardoor je ontzettend nieuwsgierig wordt en zelf een aantal theorieën bedenkt. Dream Again is een boek dat je aandacht pakt en niet meer loslaat. Je wil alleen maar meer en legt het boek pas weg als je elk detail weet.

Dream Again is een geweldig laatste deel in de Again-serie van Mona Kasten. Ze weet alle verhaallijnen uit de eerdere boeken mooi samen te laten komen en alle personages komen even voorbij. Het verhaal van Blake en Jude is ontroerend, hartverwarmend en diepgaand. Het miste lange tijd een beetje spanning, maar hierdoor kon Mona Kasten er wel voor zorgen dat het verhaal realistisch opgebouwd werd. En jeetje, wat ga ik deze serie missen. Ik heb genoten van Allie, Kaden, Dawn, Spencer, Sawyer, Isaac, Everly, Nolan, Jude en Blake. Ze hebben een plekje in mijn hart veroverd!