Recensie: De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan (Kelly van Kempen)

Serie: De Sterrensteen (2)

Auteur: Kelly van Kempen

Uitgeverij: Billy Bones (16 maart 2021)

Genre: Kinderboek, Avontuur, Spiritueel

Aantal bladzijdes: 240

Prijs: € 18,99

In dit tweede, superspannende deel van De Sterrensteen vindt een bijzondere maansverduistering plaats. Petronella laat deze kans niet voorbijgaan om een feest te geven. Volgens haar is deze volle maan namelijk de perfecte gelegenheid om edelstenen op te laden. Elfie zit helemaal niet te wachten op al die vreemde mensen bij haar thuis. En al helemaal niet als haar klasgenootjes ervan horen. De grootste pestkop wil erbij zijn om de gekke, zweverige Petronella en haar genodigden te filmen. Hoe houdt Elfie dat tegen? Dan wordt er ook nog ingebroken in het dorp en verdenken Elfie en Mats één van de maanfeest-gasten…

Het feest van de wolfmaan is het tweede deel in De Sterrensteen-serie van Kelly van Kempen. Hiervoor hebben we namelijk al kunnen genieten van het eerste deel: Het boek der Veranderingen. Mijn recensie daarover lees je HIER. Net als het eerste deel is De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar. Maar mocht je het verhaal voor lezen dan kan het ook voor iets jongere kinderen.

In De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan legt Kelly van Kempen meer de nadruk op spiritualiteit dan in het eerste deel. Er komen veel verschillende spirituele onderwerpen aan bod, zoals de betekenis van de wolfmaan, het gebruik van edelstenen en hoe je deze kan opladen. Ontzettend interessant, zeker als je er al een beetje interesse hebt in spiritualiteit.

“Elfie kwam dichterbij en bekeek de verzameling. Ze had niets met edelstenen en kristallen, maar dit was indrukwekkend. Haar blik bleef hangen bij de azuurblauwe, vettige stenen met goede spikkels erin” – p. 60

Als je De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan openslaat dan zie je al meteen portretten van de mensen die te gast zullen zijn op het maanfeest. Het is erg leuk dat Kelly van Kempen een aantal nieuwe personages introduceert. Heel verfrissend, omdat ze allemaal zo verschillend van elkaar zijn. Voor de een voel je meteen sympathie en de ander is volgens je gevoel niet te vertrouwen.. Dit maakt het verhaal tof om te lezen!

Af en toe vond ik het eerste deel, Het boek der Veranderingen, een beetje voorspelbaar. In tegenstelling tot De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan. Dit deel vond ik juist heel verrassend, want het is helemaal niet gemakkelijk om erachter te komen wie van de maanfeest-gasten iets in zijn schild voert. Kelly van Kempen maakt ze allemaal verdacht door kleine details te vertellen. Maar wie het is.. Tja, dat blijft de grote vraag!

Kortom, Het feest van de wolfmaan is een ontzettend leuk vervolg op Het boek der veranderingen. En als ik heel eerlijk moet zijn, dan vond ik dit deel zelfs iets beter! Kelly van Kempen heeft zichzelf overtroffen en een ontzettend spannend, mysterieus en onvoorspelbaar verhaal weten neer te zetten met De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan. Kom maar op met het derde deel!

Deze recensie over De Sterrensteen – Het feest van de wolfmaan van Kelly van Kempen is onderdeel van een hele speciale blogtour. Billy Bones heeft deze namelijk georganiseerd aan de hand van de stand van de maan. Vandaag/vannacht staat de maan in het laatste kwartier en dat heeft een mooie betekenis.

Wanneer de maan in het laatste kwartier staat is het tijd voor evalueren, balanceren, vertrouwen, afronden en vergeven. Op dit moment is de linkerkant van de maan verlicht en staat de nieuwe maan alweer om de hoek. Het is tijd om projecten af te ronden en met een kritische blik terug te kijken op wat je allemaal hebt geleerd. Laat alles los (vooral de negativiteit), dat is de belangrijkste boodschap!