Recensie: De sleutel van de tijd (Geronimo Stilton)

Titel: De sleutel van de tijd

Serie: Avonturen in Fantasia (8)

Auteur: Geronimo Stilton

Uitgeverij: De Wakkere Muis (3 juni 2019)

Aantal bladzijdes: 97

Prijs: € 7,95

Geronimo is dolblij, hij is uitgenodigd voor een feestje in Fantasia! Eindelijk hoeft hij een keer niet op missie! Maar natuurlijk gaat er iets mis. Door een onhandig optreden van Geronimo gaat de Tijdwijzer kapot, de klok die de tijd in Fantasia regelt, en dat heeft grote gevolgen. Om de grote klok te kunnen repareren moet Geronimo de Sleutel van de Tijd zien te vinden, maar dat blijkt een stuk moeilijker dan hij dacht…

De sleutel van de tijd is het achtste deel van de Avonturen in Fantasia-serie. Eerder verschenen De drakentemmer, Een nacht tussen de heksen, Het geheim van de trollen, De verborgen voorspelling, Gevangen in Atlantis, Red het kabouterrijk! en Het geheim van vrolijk zijn. In elk boekje wordt je meegenomen op een nieuw, kort avontuur van Geronimo Stilton in Fantasia!

De sleutel van de tijd van Geronimo Stilton is echt ontzettend leuk en mooi vormgegeven. Bijna op elke bladzijde staat er wel een afbeelding van Geronimo of van iemand (of iets) anders! Het verhaal komt hierdoor echt tot leven en je wordt meegenomen naar Fantasia. Daarnaast zijn de verschillende lettertypes die voorbij komen in het boek ook erg grappig. Bij het woordje ‘ogen’ zitten er bijvoorbeeld kleine oogjes op elke letter. Ook heb ik me weer rot gelachen om woorden zoals ‘Gi-Ga-Geitenkaas’.

“Ik mag hem zoals hij is! Vriendschap betekent dat je je vrienden accepteert zoals ze zijn, ook al zijn het soms plaaggeesten, of angstmuizen zoals ik! – p. 97

In De sleutel van de tijd keert Geronimo terug naar Fantasia. Aan het begin van het boek krijg je te zien met wie je op avontuur gaat en op de kaart kan je zien waar je, je in Fantasia bevindt. Erg handig dus! Geronimo komt in de meest gekke en grappige situaties terecht samen met zijn vrienden, maar hij maakt ook weer nieuwe vrienden! Ook zitten er prachtige verborgen boodschappen in het verhaal verwerkt, zoals de quote hierboven.

De sleutel van de tijd bevat niet alleen een leuk, grappig en avontuurlijk verhaal over Geronimo Stilton, er zitten ook een aantal leuke spelletjes, DIYs en puzzels in. En je kan aan het einde bijhouden welke avonturen in Fantasia je hebt gelezen! Dus ook al ben je al klaar met lezen van het verhaal er valt nog heel wat te beleven met De sleutel van de tijd!

Kortom, De sleutel van de tijd van Geronimo Stilton is een ontzettend leuk, avontuurlijk en grappig kinderboek! Draken, heksen, feeën, prinsen, prinsessen; iedereen komt in het verhaal voor.