Recensie: De Royals – Verraad (Erin Watt)

Serie: De Royals (2)

Auteur: Erin Watt

Uitgeverij: De Fontein (30 oktober2017)

Genre: Young Adult, New Adult, Roman

Aantal bladzijdes: 352

Prijs: €15,99

Reed Royal heeft alles: looks, status, geld. De rijke meiden op zijn eliteschool staan in de rij voor hem, maar sinds Ella in zijn leven is, interesseren die hem niet meer. Ella is anders: zij laat zich niet inpakken door een giga landhuis en geld. Reed gaat voor haar door het vuur. Wanneer hij een domme fout maakt en Ella wegjaagt, stort zijn rijkeluisleventje in. Hij moet en zal haar vinden; alleen met haar kan Reed zijn leven vol geheimen en verraad achter zich laten.

First things first: De Royals maken je echt kapot! Als je eenmaal begonnen bent met deze serie kan je gewoonweg niet meer stoppen, je moet weten hoe het verder loopt met Reed en Ella. Kan hij haar vinden? Zal zij hem vergeven? En wanneer het boek uit is blijf je maar aan De Royals denken. Het duurt echt een tijdje voordat je over dit boek heen bent en je aan een ander boek kan gaan beginnen, dus wees hierbij gewaarschuwd.

Wat ik heel intrigerend vond is dat je in De Royals: Verraad het verhaal ook leest vanuit Reeds oogpunt. Mijn hart smolt echt toen hij Ella zijn meisje noemde. Maar buiten dat leer je hem ook gewoon veel beter kennen dan in De Royals: Verleiding. Je komt te weten waarom Reed ervoor gekozen heeft om sommige dingen te doen en waarom hij de man is geworden die hij op dit moment is. Ik kan alvast verklappen dat hij geen makkelijk leven heeft gehad en je begrip zult krijgen voor zijn keuzes (ook al zijn ze niet allemaal even goed). Reeds oogpunt en die van Ella werden regelmatig afgewisseld. Dit was zeker een toevoeging. Ella en Reed vulden elkaar namelijk naadloos aan.

Ja! De Royals zijn verslavend. En ook dit deel bewijst dat maar weer, ik heb het in één dag uitgelezen! Maar waar komt dat nou precies door? Ik denk dat het met veel factoren te maken heeft. Ten eerste is De Royals: Verraad een echte guilty pleasure. Je verliest jezelf in de wereld van Ella, Reed en Easton! Ten tweede het gaat niet alleen om liefde, maar ook om vriendschap en familie. Alle Royals komen voor elkaar op en willen elkaar beschermen. Hoe mooi is dat?! Ten derde Erin Watt schrijft heerlijk toegankelijk en hierdoor vlieg je door het boek heen. Geen moeilijke zinnen en geen langdradige stukken tekst waar je niet doorheen komt.

Net als het vorige boek eindigt ook De Royals: Verraad met een mega grote cliffhanger. Het eerste wat je denkt is: NEE.DIT.KAN.NIET.WAAR.ZIJN. Maar helaas zal je er toch aan moeten geloven: het is waar! Je moet nog wachten tot 31 maart om erachter te komen hoe dit verhaal verder loopt. Het liefste zou ik vandaag nog in slaap vallen en weer wakker worden als De Royals: Geheimen in de winkels ligt! Zo verslavend is De Royals-serie dus! Erin Watt is zeker de meester van de cliffhangers die je doen verlangen naar meer.

In De Royals: Verraad zitten ook een aantal gebeurtenissen die een stuk heftiger zijn dan in het eerste deel. Er zit wat meer geweld in en ik denk dat dit het boek toch wel goed doet. Het maakt het verhaal spannender, waardoor je nog sneller wil lezen!

Verraad is een spectaculair vervolg op Verleiding. Erin Watt heeft met De Royals een verslavende serie weten te schrijven waarin je gaat verlangen naar de wereld waarin ze leven. Het zit vol intriges, liefde, wraak en spelletjes. Niet alles is wat het lijkt, dus bereid je maar alvast voor!