Recensie: De Royals – Geheimen (Erin Watt)

Serie: De Royals (3)

Auteur: Erin Watt

Uitgeverij: De Fontein (13 maart 2018)

Genre: Young Adult, New Adult, Roman

Aantal bladzijdes: 384

Prijs: €15,99

Ella heeft haar hart verloren aan Reed, de aantrekkelijke bad boy van de steenrijke familie Royal. Ondanks al zijn rotstreken gelooft ze in hem. Maar zelfs voor overlever Ella zijn de problemen van Reed en zijn vier broers op zijn zachtst gezegd een uitdaging.

Reed gaat voor Ella door het vuur. Maar om zijn eigen leven en daarmee dat van Ella te redden, moet hij zijn dubieuze verleden achter zich zien te laten. Kan hij dat? En lukt het hen om de geheimen van hun families voor eens en voor altijd te ontrafelen?

Tijdens het lezen van Verleiding en Verraad heb ik mijn hart verloren aan de familie Royal en dat gebeurde opnieuw tijdens het lezen van Geheimen. Dit deel zit, zoals we gewend zijn, ook weer heerlijk vol intriges, problemen en (de titel zegt het natuurlijk al) geheimen! En hopelijk voldoet Geheimen ook aan de hoge verwachtingen die iedereen heeft na het spectaculaire einde van Verraad.

In Geheimen van Erin Watt wordt een nieuw personage geïntroduceerd, de vader van Ella: Steve. Hij blijkt het tripje met zijn vrouw Dinah toch overleefd te hebben. Ella weet niet zo goed wat ze hiermee aan moet. Misschien vindt hij haar niet aardig, misschien vindt zij hem niet aardig. Al snel begint hij zich als een echte vader te gedragen en Ella is hier niet zo heel blij. Dat is natuurlijk begrijpelijk. Haar hele leven kon ze doen wat ze wilde, maar nu moet ze zich opeens aan allemaal regels houden. Maar toch gedraagt hij zich heel vreemd en vraag je, jezelf af of er niet iets anders aan de hand is.

In Geheimen lees je weer vanuit de perspectieven van Reed en Ella. Dit geeft het boek toch net iets meer diepgang. Ze zijn allebei onzeker (over hun relatie), terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Zij houden onvoorwaardelijk van elkaar. Zelfs al had Reed een moord begaan (wat hij misschien ook echt gedaan heeft), Ella zou bij hem blijven! Reed is echt een schat en dat bewijst hij maar weer eens in dit boek. Hij heeft alles over voor de mensen van wie hij houdt. Voor zijn vader, voor zijn broers, maar vooral voor Ella. Ik vond het dan ook vooral fijn om vanuit zijn perspectief te lezen!

Natuurlijk zitten er in Geheimen van Erin Watt ook weer een aantal ‘steamy’ scènes! Naar mijn mening waren ze wel iets minder dan in de voorgaande boeken, maar dat was op zich niet erg. Het moet natuurlijk ook niet allesoverheersend worden. Erin Watt weet een goede balans te houden tussen de ‘steamy’ scènes en de andere verhaallijnen in dit boek! Deze afwisseling doet het boek ook goed en je blijft doorlezen omdat je alles wilt weten!

“Ik vind het heerlijk dat ze zo gek op mijn lichaam is. Het kan me niet schelen als ik daardoor op een verwaande oppervlakkige eikel lijk. Zoals haar ogen donker worden van genot en haar tong naar buiten komt om over haar onderliep te likken, is de grootste egoboots die een vent ooit kan krijgen.” – p. 139

Wat me opviel is dat er weinig focus ligt op het vinden van de ‘echte’ moordenaar van Brooke. Hoewel Ella wel een paar keer zegt dat ze de echte moordenaar moeten zoeken, blijft dit uiteindelijk toch een beetje op de achtergrond kabbelen. Het was veel spannender geweest als er actief op zoek werd gegaan naar de moordenaar. Hier had Erin Watt dus zeker wel iets meer uit kunnen halen (maar dat wil niet zeggen dat ik niet genoten heb van Geheimen).

De plottwist aan het einde van Geheimen van Erin Watt zullen de meesten vast niet aan zien komen. Als lezer heb je natuurlijk wel een aantal vermoedens over wie de moordenaar van Brooke zou kunnen zijn. Wie weet komt jouw vermoeden uit, maar het kan ook een hele andere kant opgaan (zoals wel vaker gebeurd in De Royals-serie). Toch raad ik je wel aan om er lekker blanko in te gaan, dan kan je alleen maar verrast worden en is Geheimen veel leuker om te lezen!

Met Geheimen wordt het verhaal van Reed en Ella prachtig afgesloten. Hoewel ik ze ontzettend ga missen heb ik me kunnen neerleggen bij dit einde. Tegelijkertijd maakt Erin Watt een opening naar het vierde deel in De Royals-serie, waarin het allemaal om Easton zal gaan draaien. En aangezien ik hem heerlijk bijdehand vond in de eerdere boeken ben ik zeer benieuwd naar zijn verhaal. Ik kan dan ook niet wachten om uit zijn POV te lezen!