Recensie: De player (Vi Keeland)

Auteur: Vi Keeland

Uitgeverij: Volt (4 juni 2020)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 300

Prijs: €17,50

BRODY EASTON IS DE ULTIEME PLAYER

Delilah Maddox is sportverslaggever. Ze heeft net promotie gemaakt en mag voor het eerst voor de camera spelers interviewen. Haar eerste gesprek is met de beroemde quarterback Brody Easton. Hij maakt het haar niet bepaald gemakkelijk, maar Delilah weet zich ondanks al zijn plagerige opmerkingen staande te houden. Wanneer ze hem de volgende wedstrijd weer moet interviewen, besluit ze hem terug te pakken.

Brody is erg onder de indruk van de knappe Delilah en hoe goed ze is in haar werk. Helaas wijst Delilah hem af als hij haar mee uit vraagt, omdat ze niet wil daten met een player. Maar zo gemakkelijk laat Brody het er niet bij zitten…

Vi Keeland is geen onbekende naam in de wereld van Romance. Zo heb je misschien wel al één van haar eerdere boeken gelezen of voorbij zien komen, zoals De Baas en Egotripper. Ik wilde De player al een hele tijd lezen, maar door omstandigheden kwam het er elke keer niet van en daar heb ik nu zeker spijt van. De player van Vi Keeland is namelijk een heerlijk boek om even gedachteloos van te genieten.

Vi Keeland is er weer in geslaagd om een heerlijke romance neer te zetten met De player. Tijdens het lezen krijg je regelmatig rode oortjes door de erotische scènes die er in het verhaal verwerkt zijn. Vi Keeland weet precies hoe ze de lezer moet laten verlangen naar de liefde die tussen Delilah en Brody ontstaat. Je wilt constant meer waardoor De player een heel geschikt boek is om in één ruk uit te lezen. Het is namelijk maar moeilijk om dit boek weg te leggen!

“Twee maanden eerder had ik nooit kunnen vermoeden dat de hitsige arrogantie van Brody Easton alleen diende om zijn onzekerheid te maskeren. Uiteindelijk waren we helemaal niet zo verschillend.” – p. 186

De player is vooral geschreven vanuit Delilah’s perspectief en af en toe uit die van Brody. Hiermee zorgt Vi Keeland voor net genoeg afwisseling zodat je beide personages leert kennen. Ze hebben allebei echt een eigen karakter gekregen, mede door hun verleden. Er schuilt bijvoorbeeld veel meer achter Brody dan alleen zijn imago als player. En dat maakt van De player een intrigerend boek om te lezen.

De player van Vi Keeland bevat dus niet alleen een mooie, opbloeiende liefde, maar heeft ook echt diepgang gekregen door de diepgaande personages. Daarnaast gebeuren er af en toe dingen in het verhaal die iets minder leuk zijn en deze geven het verhaal een verrassende wending. Hierdoor heeft De player een mooie gelaagde structuur en is het zeker geen 13 in een dozijn romance boek!

Kortom, De player van Vi Keeland is echt een aanrader binnen het New Adult genre. Het is zeker een boek dat je niet links mag laten liggen in de boekhandel. De player is een indrukwekkende rollercoaster en laat de lezer lekker zwijmelen tijdens het lezen. Ik ben in ieder geval fan en hoop binnenkort nog veel meer van Vi Keeland te lezen.