Recensie: De Notenkraker (Jessica Courtney- Tickle)

Titel: De Notenkraker

Illustrator: Jessica Courtney- Tickle

Componist: Pjotr Iljitsj Tsjaikovski

Uitgeverij: Christofoor (29 september 2017)

Aantal bladzijdes: 24

Prijs: € 19,95

Volg Clara in een betoverend Kerstavontuur in deze navertelling van het klassieke balletverhaal De notenkraker. Ga je mee? Dan zie je hoe de Notenkraker met de Muizenkoning strijdt, ontmoet je de Suikerfee en reis je naar Snoepjesland, waar van alles te beleven valt. Er zit bovendien muziek in dit boek. Op elke bladzijde kun je op een noot drukken, waardoor het verhaal tot leven komt met de muziek van Tsjaikovski’s De Notenkraker.

Ik denk dat jullie eerder al mijn enthousiaste recensies over Een jaar in één dag en Doornroosje van Jessica Courtney-Tickle voorbij hebben zien komen. Je kan eigenlijk wel zeggen dat ik een echte fan ben van deze muziekboeken! Gelukkig had ik er nog eentje liggen, die extra leuk is om met Kerstmis te lezen en dat is De Notenkraker (en daarom had ik hem stiekem tot vandaag bewaard). Het is een van mijn favoriete verhalen rond deze tijd.

Volgens mij kennen de meesten het verhaal van De Notenkraker wel een beetje. Maar dit muzikale prentenboek maakt het nog net even iets magischer dan dat het al is. Jessica Courtney-Tickle heeft de illustraties gemaakt en die passen perfect bij de tekst van Katy Flint. Ze laat Clara, Oom Drosselmeyer en de muizenkoning tot leven komen in illustraties die 2 pagina’s breed zijn. Er is genoeg te zien in de gedetailleerde illustraties en dit zal voor uren vermaak zorgen.

De illustraties van Jessica Courtney-Tickle in De Notenkraker worden ondersteund door de geweldige muziek van componist Pjotr Iljitsj Tsjaikovski. Hier komt de magie van het prentenboek natuurlijk om de hoek kijken, want de muziek neemt je mee naar een prachtige fantasiewereld. De melodietjes die voorbij komen herken je vast en zeker en passen precies bij de desbetreffende illustratie! Een perfecte combinatie dus.

Zoals je wel kan merken vond ik het muzikale prentenboek over De Notenkraker van Jessica Courtney-Tickle geweldig! Het is dan ook een echte must-have voor kinderen vanaf 3 jaar, zeker rond de feestdagen. Het is magisch, komt tot leven en neemt je mee naar een wereld hier ver vandaan!

PS. Neem een ook kijkje op mijn Instagrampagina, daar vind je een heel kort filmpje waarin je een stukje van de muziek hoort!