Recensie: De mooiste bedtijdverhalen (Georgie Adams)

Auteur: Georgie Adams

Illustrator: Magda Brol

Uitgeverij: Deltas (april 2020)

Aantal bladzijdes: 128

Prijs: €19,95

ISBN: 978-90-447-5683-8

Zoek een knus hoekje op, sla dit boek open en ga samen op avontuur. Ontdek een schat aan verhalen over piraten die popliedjes schrijven, een kat met een kriebelende neus, eenzame reuzen, snoepende draken en dinosaurussen die wel van een feestje houden…

De mooiste bedtijdverhalen van Georgie Adams is een perfect boek om samen te lezen voor het slapengaan. Maar je kan het natuurlijk op elk gewenst moment voorlezen. Er staan heel veel verschillende soorten verhalen in. Als je niet zoveel tijd hebt kan je voor een kort verhaal kiezen, maar er staan ook zeker langere verhalen in. Er is voor ieder moment wel een leuk verhaaltje te vinden. Of een gedichtje, want die kan je ook in De mooiste bedtijdverhalen vinden.

Een voorleesboek is natuurlijk niet compleet zonder prachtige illustraties die het verhaal tot leven laten komen. En gelukkig zijn die volop te vinden in De mooiste bedtijdverhalen. De illustraties zijn gemaakt door Magda Brol en zijn eigenlijk op elke bladzijde wel te vinden. Sommige illustraties zijn een pagina groot en anderen iets kleiner. Maar het staat vast dat ze allemaal ontzettend kleurrijk en vrolijk zijn. Ze passen goed bij de verhaaltjes en kinderen zullen hun ogen uitkijken terwijl jij aan het voorlezen bent.

Georgie Adams heeft een fijne schrijfstijl voor kinderen. Net als de illustraties is het erg vrolijk en lekker luchtig. In het begin laat ze je meteen even kennis maken met Kooltje, Droppie en Bobo; de superleuke personages die in verhaaltjesland wonen! Georgie Adams maakt van ieder verhaaltje in De mooiste bedtijdverhalen iets speciaals. Piraten, draken, heksen; niks is te gek in de verhaaltjes en het is allemaal erg divers. Je kan sowieso je fantasie de vrije loop laten gaan!

Met De mooiste bedtijdverhalen van Georgie Adams en Magda brol zal je urenlang voorleesplezier hebben. Heb je het druk? Kies dan voor een kort verhaaltje! Heb je alle tijd? Dan kan je een lang verhaaltje of gedichtje voorlezen. Het is in ieder geval een boek waar je alle kanten mee op kan! En vergeet niet van de mooie illustraties te genieten.