Recensie: Bram en het droomengeltje (Lucinda Riley & Harry Whittaker)

Titel: Bram en het droomengeltje

Auteur: Lucinda Riley & Harry Whittaker

Illustrator: Marie Vigt

Uitgeverij: Xander (14 september 2020)

Aantal bladzijdes: 58

Prijs: € 14,99

Harry en Lucinda hopen met Bram en het droomengeltje warmte te verspreiden onder hun lezers en hun (klein)kinderen. Want wie weleens bang is in het donker vindt troost in het verhaal van Bram, die naar een groot, oud huis verhuist en daar maar niet in slaap kan komen…

Bram en het droomengeltje is een prentenboek voor kinderen en is geschreven door bestseller-auteur Lucinda Riley. Waarschijnlijk ken je haar wel van De Zeven Zussen-serie. Maar bij Bram en het droomengeltje heeft ze hulp gekregen uit een wel heel bijzondere hoek; niemand minder dan haar zoon Harry Whittaker heeft haar namelijk geholpen. Benieuwd of Lucinda Riley ook met dit kinderboek weet te overtuigen? Lees dan snel verder.

Bram en het droomengeltje is een beetje anders dan de prentenboeken die je misschien gewend bent. Er staat namelijk veel meer tekst in. Lucinda Riley en Harry Whittaker maken daarnaast gebruik van best wel lange zinnen. Hierdoor is Bram en het droomengeltje geen boekje dat je even snel een keertje voorleest. Hiermee doe je wel eventjes. Dat neemt niet weg dat Bram en het droomengeltje een erg mooi verhaal is met prachtige boodschappen. Vooral dromen hebben een belangrijke rol in dit boek en niet alles is altijd wat het lijkt..

“Onmogelijk is gewoon een woord dat mensen gebruiken als ze iets niet helemaal snappen.”

De illustraties in Bram en het droomengeltje zijn gemaakt door Marie Voigt. De cover van dit prentenboek geeft eigenlijk aan wat je een beetje aan de binnenkant kan verwachten. Het zijn rustige en warme illustraties. Precies gedetailleerd genoeg om je fantasie de vrije loop te laten. Af en toe beslaan de illustraties 2 pagina’s en soms maar een halve. Het hangt ervan hoeveel tekst er staat. Marie Voigt heeft er zeker voor gezorgd dat de illustraties goed bij het verhaal van Lucinda Riley en Harry Whittaker past.

Bram en het droomengeltje van Lucinda Riley en Harry Whittaker is zeker een mooi boek om in de kast te hebben staan. Al bevat het een beetje veel tekst voor een prentenboek. Op sommige momenten is het verhaal een beetje spannend, zeker als je het voorleest voor het slapengaan. Maar het bevat erg mooie boodschappen en ik weet zeker dat kindjes na het lezen van Bram en het droomengeltje hele mooie dromen zullen hebben!