Recensie: Begin Again (Mona Kasten)

Auteur: Mona Kasten

Uitgeverij: Boekerij (4 februari 2020)

Genre: New Adult

Aantal bladzijdes: 410

Prijs: €20,-

Hij bepaalt de regels. Zij breekt ze allemaal.

Nieuwe naam, nieuw kapsel, nieuwe stad. Haar toelating tot Woodshill University is voor Allie Harper de perfecte manier om opnieuw te beginnen. Het enige wat nog ontbreekt is een plek om te wonen. Na een moeizame kamerjacht trekt ze in bij bad boy Kaden White. Hij mag dan erg sexy zijn, met zijn tatoeages en nonchalante houding, hij is ook een arrogante eikel.

Kaden stelt gelijk huisregels op: niet praten over vrouwenproblemen, absolute stilte als hij iemand mee naar huis neemt en fysiek contact is uitgesloten. Eerst vindt Allie dit makkelijk zat, maar de twee groeien geleidelijk dichter naar elkaar toe – en uiteindelijk weet Allie niet langer of ze zich aan Kadens regels kan houden.

Begin Again van Mona Kasten wordt vergeleken met After van Anna Todd en aangezien ik gek ben op dat boek (en de film) is Begin Again mij natuurlijk op het lijf geschreven. Toen ik dit boek in handen kreeg wilde ik het dan ook zo snel mogelijk gaan lezen! En dat heb ik gedaan en binnen een dag had ik hem al uit.. Jeetje, wat is dit boek verslavend.

De vergelijking met After kan je als lezer eigenlijk al vrij snel maken. Er zijn veel overeenkomsten tussen de verhalen te vinden, maar gelukkig weet Mona Kasten toch wel een originele draai te geven aan Begin Again. Allie en Kaden hebben allebei voldoende meegemaakt in hun leven, ze krijgen hierdoor precies genoeg diepgang om ze interessant te maken! Verder is Begin Again gewoon een lekker luchtig boek waar je niet te veel bij na moet denken en alleen maar van moet genieten.

“Kaden leefde. En dat straalde hij uit. Hij was vrij. Kaden maakte zich vrij van alles en was gewoon zichzelf. Zo wilde ik ook door het leven gaan. Net als hij.” – p. 103

Begin Again van Mona Kasten is voor mij een typisch Guilty Pleasure boek. Van het begin tot het einde geniet je van de opbloeiende, onstuimige liefde tussen en Allie en Kaden. Dit is dan ook meteen hetgeen wat Begin Again zo verslavend maakt, want je wil gewoon niet stoppen met lezen totdat ze samen komen. Maar gaat dit ook echt gebeuren? Er staan namelijk een aantal regels van Kaden in de weg.. En Kaden is gewoon een heerlijke bad boy en daar gaat mijn hart sneller van kloppen!

Begin Again is het eerste deel van de Again-serie van Mona Kasten. Maar maak je geen zorgen, want dit boek heeft gewoon een mooi gesloten einde. De vervolgdelen, Trust Again en Feel Again, gaan dan ook over andere personages die je hebt leren kennen in dit boek. Ik ben in ieder geval al heel erg benieuwd naar het tweede deel en kan niet wachten totdat het juni is.

Kortom, Begin Again van Mona Kasten is een geweldig boek voor romantische zielen die even lekker weg willen zwijmelen! Tijdens het lezen kan je lachen, huilen en ik weet ook zeker dat jouw hart sneller gaat kloppen van Kaden.