Recensie: Bambi (Felix Salten & Benjamin Lacombe)

Auteur: Felix Salten

Illustrator: Benjamin Lacombe

Uitgeverij: Clavis (Februari 2021)

Genre: Kinderboek, sprookje

Aantal bladzijdes: 181

Prijs: € 29,95

Het boek Bambi vertelt over de eerste levensjaren van een hertenkalf en over de beproevingen die hij tegenkomt op zijn pad als zijn moeder door jagers wordt gedood. Het is een combinatie van een coming of ageverhaal en een hymne aan de natuur die uitnodigt om de betovering, schoonheid én gevaren van een leven in de wildernis te ondergaan.

Ik denk dat bijna iedereen het sprookje over Bambi wel kent, de kans is best groot dat je de Disney film hebt gezien. Maar heb je het originele sprookje van Felix Salten weleens gelezen? Bij Uitgeverij Clavis is een prachtige uitgave van dit sprookje verschenen met geweldige illustraties van Benjamin Lacombe. Een echt collector’s item voor de liefdehebbers van Bambi of sprookjes en geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar!

Zoals je misschien wel op de foto hierboven kan zien is de cover van Bambi gedeeltelijk open, waardoor je een doorkijkje krijgt in het bos waar Bambi woont. Heel erg mooi en dit maakt het boek zeker uniek. Alleen is de eerste pagina (met blaadjes) wel heel erg fragiel en niet zo geschikt voor kinderhandjes, het gaat erg snel kapot. Maar zelf ben ik er echt verliefd op, het is gewoon zo ontzettend mooi.

Het klassieke verhaal van Felix Salten wordt in deze uitgave verrijkt door illustraties van Benjamin Lacombe. Ik kan jullie in één woord vertellen dat deze illustraties GE-WEL-DIG zijn! Ze zijn ontzettend gedetailleerd en maken het verhaal over Bambi nog magischer dan het al is. Alles komt tot leven in de soms wel paginagrote illustraties. Ze nemen je mee in de belangrijkste gebeurtenissen in het boek en je kijkt je ogen uit!

De schrijfstijl van Felix Salten in Bambi is echt sprookjesachtig. Hij beschrijft alles heel gedetailleerd, maar het verhaal wordt nergens saai. Je neemt elk woord en elke zin in je op tijdens het lezen. Je verliest jezelf in het prachtige verhaal over Bambi. Het is een perfect boek om voor te lezen, zodat je samen met je kindje kan genieten van het verhaal en de indrukwekkende illustraties van Benjamin Lacombe. Dus laat je moeiteloos meenemen in dit geweldige sprookje! Maar wees voorzichtig met de fragiele pagina’s.