Filmrecensie: A Bad Moms Christmas (Bad Moms 2)

Regisseur: Jon Lucas, Scott Moore

Cast: Mila Kunis, Kristen Bell, Kathryn Hahn, Susan Sarandon, Christine Baranski, Cheryl Hines

Duur: 101 minuten

Genre: Komedie

Verschenen: 30 november 2017

In BAD MOMS 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen en verwachtingen van kerstmis tot een goed einde proberen brengen.

De Bad Moms zijn eindelijk weer terug! Maar dit jaar zijn ze niet alleen, ook hun moeders zijn van de partij en het is Kerst. Dat belooft natuurlijk veel goeds voor A Bad Moms Christmas! Maar de vraag blijft natuurlijk of de film net zo goed zal zijn als Bad Moms.

De makers hebben een originele spin aan het verhaal gegeven. De moeders van de Bad Moms komen namelijk op bezoek en dat zorgt soms voor redelijk hilarische gebeurtenissen. De Bad Moms hadden over het algemeen zeker wel dingen gemeen met hun moeders, maar de moeder van Amy is toch wel heel anders dan haar dochter. Ze wil een perfecte en erg overdreven Kerst. Hiervoor wil ze een wedstrijd winnen en de hele familie moet daaraan meedoen. Dit gaat ten koste van alles. Maar aan het einde wordt op een mooie manier uitgelegd waarom ze zo is!

Ook de andere twee moeders hebben ieder hun eigen gekke gewoontes. De moeder van Carla komt alleen maar in haar dochters leven als ze geld nodig heeft. Maar je vraagt je af of het dit keer misschien toch anders zal zijn. En de moeder van Kiki is een beetje obsessief met haar dochter bezig en wil zelfs naast haar gaan wonen. Het is leuk om te zien dat moeders zo verschillend kunnen zijn en wie weet herken jij je eigen moeder wel in één van de drie.

De Bad Moms liggen vaak in de clinch met hun moeders. Maar de ruzies zijn helaas niet al te origineel en dus een beetje standaard. Hier had ik zeker wel veel meer van verwacht. Ook had het allemaal net iets grappiger gekund. Dit was in Bad Moms toch wel veel beter gedaan! Daarbij heb ik namelijk veel vaker gelachen. Hoewel de stripscène van de Santa’s en de scène dat de Bad Moms een lapdance geven aan de kerstman waren wel heel komisch! Hierbij lach de hele zaal in een deuk! Maar twee  komische momenten is nogal weinig voor een film van 101 minuten!

Ik moet jullie dus eerlijk bekennen dat ik Bad Moms leuker vond dat A Bad Moms Christmas. Desalniettemin is het een leuke film om een keertje met vriendinnen te kijken, zeker als het bijna Kerst is!

Bron Beeld: STX Entertainment