Filmrecensie: The Greatest Showman

Titel: The Greatest Showman

Regisseur: Michael Gracey

Cast: Hugh Jackman, Zac Efron, Zendaya, Michelle Williams, Rebecca Ferguson

Duur: 105 minuten

Genre: Drama, Musical

Verschenen: 4 januari 2018

Barnum was een visionair die zich van niets wist te ontwikkelen tot het brein achter ‘de grootste show van de wereld’, een betoverend spektakel en de viering van zijn levende fantasie. Een voorstelling die een wereldwijd publiek aansprak en in vervoering bracht.

Wat een prachtig verhaal wordt het verteld in The Greatest Showman! Het is een verhaal over anders zijn, uniek zijn en je goed voelen in je eigen lichaam, ondanks dat andere mensen je als een ‘freak’ zien. Ik denk dat deze film heel veel mensen hun ogen zou kunnen openen. Zie in ieder mens iets moois en laat anderen jouw mening niet beïnvloeden! The Greatest Showman raakt de kijker en af en toe moet je zelfs een traantje wegpinken!

The Greatest Showman is een echte musicalfilm. Er komen heel veel verschillende liedjes voorbij en die zijn allemaal even prachtig! Maar de uitschieter is toch echt wel: This is me! Wat een prachtig lied. Het doet je beseffen dat je ondanks alles de wereld gewoon aankan en dat je jezelf niet minderwaardig moet voelen. Je ziet ook dat iedereen echt dans-skills heeft. Van Zendaya en Zac Efron weten de meeste dat natuurlijk al, maar ook Hugh Jack man doet het top en alle andere acteurs!

Hugh Jackman is zeker wel één van mijn favoriete acteurs en dat bewijst hij maar weer is in The Greatest Showman. Hij speelt de hoofdrol en kruipt in de huid van P.T. Barnum. Hij doet dit met zoveel overtuiging dat je gewoon gelooft dat hij Barnum is en altijd is geweest! Ook Rebecca Ferguson (Jenny Lind) verbaast met het nummer dat ze zingt: Never Enough. Een prachtig lied, dat de kijker ontroert. Het is alleen jammer dat ze haar als een operazangeres aankondigen en ze eigenlijk totaal geen opera zingt! Maar dat doet verder niks af aan het nummer van Never Enough!

Ik had eigenlijk wel iets meer willen weten over de ‘freaks’ die meededen in het Barnum Circus! Je komt vooral meer te weten over de dwerg, de vrouw met de baard en Anne Wheeler! Maar wie was de albino vrouw of de man met drie benen? Ik denk dat dit nog meer diepgang aan de film had gegeven. Maar ondanks dat is The Greatest Showman een geweldige film en zorgt voor 105 minuten aan vermaak! Zelfs mijn vriend, die eigenlijk niet per se mee wilde, heeft van The Greatest Showman genoten!

Bron Beeld: TSG Entertainment

1 thought on “Filmrecensie: The Greatest Showman